به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،سرهنگ کریم اکبری در جمع خبرنگاران گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ تن و ۷۰۳ کیلوگرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی و پیش سازهای مخدر در استان کشف شده که نسبت به سال قبل افزایش ۹۰ درصدی داشته است.
وی افزود: همچنین طی دو ماه نخست امسال دستگیری قاچاقچیان نسبت به سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی تصریح کرد: همچنین از ابتدای سال جاری، ۱۵۶۴۹۸ عدد انواع قرص های روان گردان کشف شده که نسبت به سال قبل ۱۶۱۸% افزایش داشته است و در این میان ۴۲۹۶ نفر قاچاقچی، توزیع کننده و معتاد در این رابطه دستگیر شده اند.
سرهنگ اکبری گفت: امسال شاهد افزایش اعتیاد در بین بانوان بوده ایم طوری که از ۴.۲ درصد در سال گذشته، امسال تعداد بانوان معتاد به ۵ درصد کل معتادین افزایش یافته است ضمن اینکه بیشترین رده سنی اعتیاد در بین آقایان و بانوان ۲۶ تا ۳۵ سال است.
وی افزود: هم اکنون در استان، شیشه بیشترین مصرف و تریاک کمترین مصرف را در بین معتادان دستگیر شده دارد.
رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر آذربایجان غربی تصریح کرد: امسال همچنین ۷۰ درصد معتادان متاهل بودند که این میزان در سال ۹۵ تنها ۳۶ درصد بوده است، ضمن اینکه ۴۱ درصد معتادان بیکار و ۵۹ درصد شاغل بوده اند درحالی که در سال گذشته ۶۱ درصد معتادان ، بیکار بوده اند.
سرهنگ اکبری گفت: وضعیت استان در کشور نسبت به سال ۹۰ بهبود یافته طوری که از رده ۴ کشور در بین استان های دارای بیشترین تعداد افراد معتاد با درصد ۳.۲۹ هم‌اکنون با ۱.۲۴ درصد ، استان ۲۲ ام کشور شده و این موفقیت خوبیست.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 660542
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.