مدیر امور آب و فاضلاب نقده گفت: کیفیت آب نقده مطابق با استانداردهای سازمان جهانی بهداشت who است.
 محمدرضا زینال پور در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان اینکه کیفیت آب شهر نقده روزانه، هفتگی و ماهانه بهداشت مطابق با استاندار های ملی و جهانی پایش و کنترل می‌شود افزود: آزمون‌های کنترل کیفی بسیاری شامل کلرسنجی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی-شیمیایی، فلزات سنگین انجام می شود.  
وی ادامه داد: میزان کلر باقی مانده و کدورت آب در شهر نقده و آزمایشهای میکروبی، باکتریولوژی، بیولوژی، فیزیکی-شیمیایی، فلزات سنگین آب در آزمایشگاه های کنترل کیفی ارومیه و مهاباد انجام می شود. زینال پور با اشاره به اینکه شبکه آبرسانی شهرستان نقده فرسوده است و نیاز به نوسازی دارد افزود: نوسازی شبکه آبرسانی نقده یکی از ضروریات است که سال گذشته 3.5 کیلومتر این شبکه نوسازی شد و امسال در تلاش هستیم سالانه با جذب اعتبارهای مورد نیاز، بخشی از این شبکه ها را نوسازی کنیم. 
وی میزان پرت آب شهرستان را 21.7 درصد اعلام کرد و گفت: به دلیل قدمت و کوتاهی شبکه آبرسانی شاهد افت فشار و هدر رفت آب هستیم. زینال پور گفت: 90 درصد جمعیت نقده زیرپوشش شبکه مدرن فاضلاب قرار دارد و با تخصیص اعتبارات عمرانی 100درصد شهرستان تحت پوشش شبکه مدرن فاضلاب قرار خواهد گرفت.
 مدیر امور آب و فاضلاب نقده گفت: به منظور ارتقای کیفیت آب، کاهش میزان هدر رفت آب و رفع مشکل افت فشار آب؛ نوسازی شبکه آبرسانی، احداث تصفیه خانه و تامین آب مورد نیاز شهر نقده از منابع آب های سطحی در برنامه آب و فاضلاب قراردارد که اجرای این طرح ها مستلزم جذب اعتبار است. 
وی در خصوص پروژه بلند مدت تامین آب مورد نیاز شهر نقده از منابع آب های سطحی از محل سد چپر آباد اشنویه گفت: مطالعات طرح تکمیل و اقدامات لازم جهت اخذ تخصیص آب شرب برای شهرهای نقده، اشنویه، محمدیار و نالوس انجام شده و پس از اخذ ردیف اعتبار و تخصیص اعتبارات مورد نیاز پروژه عملیاتی خواهد شد.
 مدیر امور آب و فاضلاب نقده افزود: برای رفع مشکل افت فشار آب درحال حاضر تامین آب شرب نقده از منابع آب های سطحی از چاه ها انجام می شود که خط انتقال آب مربوط به چاه ها جهت پمپاژ به مخزن آب را شروع و در حال اجراست.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.