بهمن اسمعبل زاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته 208 روستا در آذربایجان غربی به اینترنت دسترسی پیدا کردند که از این تعداد 100 روستا از طریق ADSL و 108 روستا از طریق Wifi بود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر همه روستاهای آذربایجان غربی به خطوط تلفن ثابت مجهز است، ادامه داد: مهمترین برنامه توسعه ای شرکت مخابرات آذربایجان غربی، توسعه اینترنت در همه بخش های استان بوده و در حال حاضر همه 42 شهر استان دارای پوشش نسل سوم و چهارم اینترنت همراه است.
وی ادامه داد: در سال گذشته گام بزرگی در راستای توسعه شبکه فیبرنوری در آذربایجان غربی برداشته شده و بیش از 220 کیلومتر از جاده های استان به این شبکه متصل شده است.
مدیرعامل شرکت مخابرات آذربایجان غربی گفت: ارتقای پهنای باند در مناطق مختلف استان از جمله دغدغه های این شرکت برای سال های آینده است و در این راستا هم اکنون در واگذاری پهنای باند هیچ مشکلی در استان وجود ندارد.
به گزارش ایرنا، امروزه توسعه فن آوری اطلاعات و ارتباطات در دهکده جهانی از مرزهای شهری پا فراتر نهاده و اتصال به فضای مجازی در روستاهای بالای 10 خانوار به هدیه ای از جنس تدبیر و امید برای روستانشینان تبدیل شده است.
به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای 17 شهرستان، 40 بخش، 42 شهر، 113 دهستان و چهار هزار و 531 آبادی دارای سکنه است.
8137/3072
** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.