رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی از غبارروبی 2 هزار مسجد توسط روحانیون تبلیغی و هیئت امنای مساجد استان خبرداد.

حجت الاسلام محمد داداش زاده در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی مساجد افزود: در آستانه ماه مبارک و دهه آخر شعبان که دهه تکریم و غبارروبی مساجد است، کار غبار روبی و عطرافشانی 2 هزار مسجد در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور، از سوی خادمین مساجد، هیئات امنای مساجد و مردم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آیین غبارروبی مساجد هر شهرستان به شکل نمادین در یکی از  مساجد با حضور مسئولین آن شهر انجام می شود تصریح کرد: غبارروبی مساجد فعال ارومیه با حضور 600 روحانی برا یاستقبال از ماه مبارک رمضان انجام می شود.

حجت الاسلام داداش زاده گفت: نظارت بر وضعیت بهداشتی، روشنایی، تهویه مناسب، سرویس بهداشتی، آب آشامیدنی، ایمنی، دستگاه اطفای حریق، در و پنجره مسجد، فاضلاب، نظارت بر وسایل مصرفی و داخلی ازجمله جانماز و مهر، کتابخانه، کفشداری‌ها و فرش‌ها، نظارت بر بهداشت آبدارخانه‌ها و مکان‌های پخت غذا، نظارت بر سلامت خادمان مساجد در این مراسم اجرا می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی بر انجام اقدامات مناسب و برنامه‌های فرهنگی در مساجد برای جذب بیشتر جوانان نسبت به مساجد تاکید کرد و موقعیت پیش آمده را فرصتی برای افزایش جاذبه های مساجد و جذب جوانان دانست.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.