قاسم تارودی زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هدف از این کار، استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت آب مصرفی بخش کشاورزی در انهار سنتی است.
وی ادامه داد: به دلیل عدم وجود دستگاه بیل مکانیکی در منطقه و وجود هزینه های زیاد استفاده از این دستگاه ها در زمین های کشاورزی برای کشاورزان، مدیریت جهاد کشاورزی این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهد.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه تمام اراضی پایاب سد شهید قنبری ماکو در دست تجهیز به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار است، این مدیریت در نظر دارد انهار سنتی پایاب سد ماکو و آواجیق چای را نیز به صورت رایگان لایروبی کند.
مدیر جهاد کشاورزی ماکو با اشاره به پیشرفت 35 درصدی پروژه آبیاری تحت فشار در اراضی پایاب سد دشت قنبرکندی این شهرستان اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه آبیاری تحت فشار در سه هزار هکتار اراضی پایاب سد دشت قنبرکندی از اردیبهشت سال 95 در شهرستان ماکو آغاز شده و تاکنون بیش از 900 هکتار از این اراضی به سیستم های نوین آبیاری تجهیز شده است.
تارودی زاده ادامه داد: این طرح قابلیت توسعه در سطح پنج هزار و 300 هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان را دارد تا به سیستم آبیاری نوین تجهیز شوند.
به گزارش ایرنا شهرستان ماکو دارای 12 هزار هکتار زمین کشاورزی قابل کشت دارد.
آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که 90 درصد منابع آبی استان در این اراضی مصرف می شود.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.