مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت : زمان خرید تضمینی محصول گندم، جو و کلزا از ابتدای فروردین ماه سال جاری آغاز شده و این فرصت برای محصول گندم تا پایان آبان ماه ، محصول جو تا 30 شهریورماه و دانه روغنی کلزا تا 31 مرداد ماه سال جاری تداوم خواهد داشت.
جمشید دارا در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی با بیان این مطلب افزود: براساس مصوبه شورای اقتصاد مجری خرید تضمینی گندم شرکت غله و خدمات بازرگانی است که در استان ما علاوه بر شرکت غله و خدمات بازرگانی استان، سازمان تعاونی روستایی نیز به عنوان مباشر کار خرید تضمینی گندم را به عهده خواهد داشت.
دارا ادامه داد: قیمت خرید تضمینی گندم با 4 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید از قرار هر کیلوگرم به مبلغ 13 هزار ریال تعیین شده که البته هر چقدر افت از مقادیر ذکر شده کمتر باشد به قیمت افزوده خواهد شد و هر چقدر افت بیشتر باشد از قیمت خرید تضمینی کاسته خواهد شد. میزان حداکثر افت مفید 10 درصد و افت غیرمفید 7 درصد و حداکثر رطوبت 12 درصد است.
وی خاطر نشان کرد: حداکثر میزان سن زدگی هم تا 2 درصد بدون کسر بلایا قابل خرید است و زمان خرید گندم در سطح کشور از ابتدای فروردین ماه 96 لغایت پایان آبان ماه است.
این مسئول با بیان اینکه متولی خرید تضمینی جو شرکت پشتیبانی امور دام کشور است ، تاکید کرد: قیمت خرید تضمینی جو با 3 درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید در مراکز تحویل گیری جو مبلغ 10300 ریال تعیین شده، حداکثر افت مفید قابل قبول 5 درصد و افت غیرمفید 3 درصد است. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان گفت: مازاد بر 5 درصد به ازای هر یک درصد، افت تا 8 درصد مبلغ 103 ریال از بهای محصول کسر و مازاد بر 8 درصد قابل تحویل گیری نخواهد بود.
وی اضافه کرد: زمان خرید جو از تاریخ 20 فروردین تا 30 شهریور در سطح کشور تعیین شده است.
دارا خاطر نشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام موظف است حداکثر دو هفته پس از جمع آوری جو کشاورزان در تابلوی بورس کالای کشاورزی عرضه و در صورت عدم استقبال نسبت به پرداخت جو بر مبنای تابلوی بورس اقدام کند.
وی در خصوص خرید تضمینی کلزا نیز اظهارکرد : متولی خرید تضمینی کلزا امسال شرکت غله و خدمات بازرگانی استان است که آن هم سازمان تعاون روستایی را بعنوان مباشر خرید تعیین کرده و سازمان تعاون روستایی در مراکز خرید خودکار خرید را انجام می دهد.
دارا افزود: قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری به ازای هر کیلوگرم با 2 درصد ناخالصی و 10 درصد رطوبت مبلغ 27830 ریال تعیین شده است.
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: زمان خرید تضمینی کلزا از اول فروردین ماه سال جاری شروع شده و در تاریخ 31 مرداد به اتمام می رسد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.