احد هوشمند روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به راهیابی چهار نمایشنامه از آذربایجان غربی به جشنواره تئاتر سوره افزود: عشق و سنگ به نویسندگی و کارگردانی پدرام رحمانی، دایرگی به نویسندگی فریدون ولایی و کارگردانی کریم علیخواه، فقط آسمان می داند، نوشته طلا معتضدی به کارگردانی محمد اسدالله ثابت در بخش صحنه ای جشنواره تئاتر سوره حضور دارد.
وی اضافه کرد: در بخش تئاتر خیابانی نیز نمایش زنبورها نوشته کریم علیخواه و به کارگردانی سعید عبداللهی به این جشنواره راه پیدا کرده است.
وی اظهار کرد: فیلم کوتاه 15 دقیقه ای شکلات به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی مهدی حیدری نیز در اواخر سال 95 در حوزه هنری تولید شد.
سرپرست حوزه هنری آذربایجان غربی گفت: نمایشنامه ' نامه های بی نشان' پدرام رحمانی نیز در سال گذشته با موضوع دفاع مقدس، رتبه برگزیده جشنواره ملی ره آورد سرزمین نور را از آن خود کرد.
هوشمند افزود: نخستین جشنواره اکران فیلم تئاتر با عنوان نگاه نو با هدف آشنا کردن هنرمندان بومی با دکور صحنه و شیوه های بازیگری و کارگردانی هنرمندان نیز از دیگر اقدام های واحد نمایش حوزه هنری آذربایجان غربی بود.
وی اضافه کرد: آسیب شناسی در بخش واحد نمایش در نیمه دوم سال 95 نشان داد که تولید محصولات نمایشی با مشکل جدی روبروست.
وی ادامه داد: براین اساس، از اواسط اردیبهشت امسال فراخوانی در جهت دریافت متون نمایشی منتشر کردیم تا با درجه بندی کیفی متون در جهت تولید این آثار با حمایت حوزه هنری اقدام شود.
به گزارش ایرنا همه ساله استان های برتر کشور در بخش های عملکردی حوزه هنری شناسایی و اعلام می شود.
7129/2093** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.