به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی، بهمن اسمعیل زاده امروز در جمع خبرنگاران گفت: در سال ۹۵ با توجه به سیاست های مخابرات فعالیت های مناسبی در استان صورت گرفت که از آن جمله میتوان ۲۲۰ کیلومتر فیبرکشی در استان، نصب و راه اندازی ۸۵ کافو جدید و توسعه ۱۸۰ کیلومتری شبکه مسی برای مناطق جدید را برشمرد.
وی میزان سرمایه گذاری مخابرات را در سال ۹۵ در استان بیش از ۱۴۳ میلیارد تومان اعلام و افزود: در پایان سال ۹۵ در استان، ۴۲ شهر و روستا تحت پوشش شبکه 3G و 4G قرار گرفتند.
مدیرعامل مخابرات آذربایجان غربی تصریح کرد: با برنامه های صورت گرفته، همه روستاییان در استان به تلفن ثابت دسترسی دارند و تلاش داریم تا پایان امسال بستر اینترنت را نیز در همه روستاهای استان فراهم کنیم.
وی اضافه کرد: هم اکنون ۱۰۸ روستای استان با تکنولوژی wifi و ۱۰۰ روستا با تکنولوژی adsl به اینترنت دسترسی دارند.
اسمعیل زاده گفت: یکی از برنامه های مهم مخابرات استان، امکان دسترسی همه روستاییان تا پایان سال ۹۶ به اینترنت است تا در پایان امسال جشن دسترسی ۱۰۰ درصدی روستاییان به شبکه اینترنت را داشته باشیم.
وی با اشاره به واگذاری بروز تلفن ثابت در استان گفت: هم اکنون مشترکان میتوانند بصورت روزانه اقدام به اتصال به تلفن ثابت داشته باشند ضمن اینکه در دسترسی مشنرکان به پهنای باند بالاتر نیز مشکلی نداریم و هر میزان پهنای باندی را میتوانیم در اختیار مشترکان قرار دهیم.
مدیرعامل مخابرات آذربایجان غربی با عذرخواهی از اختلال اینترنت در ابتدای سال گفت: بدلیل جداسازی پهنای باند داخل و خارج و بهبود شبکه چند روزی دچار اختلالات اینترنت بودیم که بابت این اتفاق از مشترکان عذرخواهی می کنیم.
اسمعیل زاده گفت: شرکت مخابرات آمادگی همکاری با بخش خصوصی برای ارائه خدمات در بستر فیبر نوری را دارد و در این میان شرکت های خصوصی باید سرمایه گذاری لازم را نیز صورت دهند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 655408
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.