ابراهیم سعیدی دوشنبه شب در حاشیه مراسم افتتاح و آغاز اکران فیلم ماندو در مهاباد در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فیلم، داستان یک خانواده آواره کرد ایرانی است که پس از 28 سال اقامت در عراق و پس از فروپاشی حکومت صدام، تلاش می‌کنند به زادگاهشان در ایران بازگردند.
وی با بیان دشواری های ساخت این فیلم و بیان مسائل فنی آن اظهار کرد: در فیلم 'ماندوو' تعدادی از بازیگران ایرانی و اقلیم کردستان به صورت مشترک به ایفای نقش می‌پردازند.
سعیدی همچنین با اشاره به ظرفیت های بالای فرهنگی شهرستان مهاباد، گفت: بسیار خوشحالم که اکنون این فیلم در مهاباد به نمایش در می آید و امیدوارم با اکران آن تحرک جدیدی در سینمای این شهرستان به وجود بیاید.
وی اظهار کرد: تحصلیکرده های خوبی با مدارک عالی دانشگاهی در مهاباد هستند که اسم و رسم و موقعیت خوب هنری هم دارند بر این اساس جوانان و سینمای این شهرستان باید بیش از این فعال باشند.
کارگردان فیلم سینمایی ماندوو اظهار کرد: پنج نفر از بازیگران و دست اندرکاران اصلی این فیلم مهابادی هستند.
سعیدی با اشاره به اینکه فیلم ماندو ساختار تجربی دارد، اضافه کرد: این فیلم گرچه ممکن است برای مخاطبان سینماهای کیشه ای خسته کننده باشد اما مخاطبان سینمای تخصصی آن را می پسندند.
وی اظهار کرد: با وجود تجربی بودن این فیلم استقبال خوبی در شهرهای مختلف ایران از اکران ماندوو انجام شد و در مجموع تجربه مثبتی برای سینما بوده است.
وی گفت: فیلم ماندوو در سینماهای تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و بابل هم روی پرده است و استقبال کنندگان خوبی دارد.
سعیدی یادآور شد: فیلم ماندو در جشنواره ها و فستیوال های مختلف دنیا شرکت کرده و حایز مقام های بین المللی است، جایزه 'فیپرشی' از طرف فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم در بخش مسابقه اصلی هشتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 'زردآلوی طلایی' ایروان در کشور ارمنستان را کسب کرده است.
کارگردان فیلم ماندو اضافه کرد: این فیلم جایزه ویژه هیأت داوران در بخش رقابتی یازدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم 'بیروت' در کشور لبنان را کسب کرده است.
وی گفت: دیپلم افتخار بهترین بازیگری زن جشنواره بین المللی بیروت نیز به بازیگر آبادانی این فیلم تیما امیری تعلق گرفته است.
کارگردان و تهیه کننده مهابادی نیز در مراسم اکران این فیلم گفت: مهاباد با پشتوانه فرهنگی و طرفداران هنر هفتم که دارد باید صاحب سالن سینما باشد.
بختیار پنجه ای با بیان اینکه فیلم خوب ماندو نباید در سالن اجتماعات اکران شود، اظهار کرد: چندین سال و دوره است که هنر سینما در مهاباد کم رونق و سالن سینما تعطیل شده است بر این اساس توقع داریم سالن سینمای جدید در این شهر زودتر بازگشایی شود.
وی افزود: جوانان مستعد زیادی در مهاباد هستند که باید جذب سینما شوند و این هنر در شهر بیشتر سامان دهی شود.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز گفت: تکنولوژی های جدید، تغییر ذائقه جوانان و سایر مسائل موجب کم رونقی سینما در شهرستان ها شده است.
قادر مرادی اظهار کرد: اما به رغم این واقعیت سالن سینما در شهرستان مهاباد در حال آماده سازی است تا خلاء فرهنگی شهر پر شود.
وی اضافه کرد: سینما مدیریت خاص خود را می طلبد تا سیر پیشرفت و تکامل خود را طی کند و مخاطبان خود را به سینماها بکشاند، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مهاباد نیز برای توسعه سینما در شهرستان تلاش کرده و انجمن سینمای جوان مهاباد در این راستا فعال است.
اکران فیلم 'ماندو' تا دهم خرداد ماه در تالار وحدت شهرستان مهاباد ادامه خواهد داشت.
اکران فیلم سینمایی'ماندوو' MANDOO(خسته) با حضور 'ابراهیم سعیدی' کارگردان این فیلم شامگاه سه شنبه در تالار وحدت مهاباد آغاز و از کارگردان و تعدادی از دست اندرکاران ساخت آن تجلیل شد.
به گزارش ایرنا، اکران 'ماندوو' (خسته) نخستین ساخته بلند سینمایی 'ابراهیم سعیدی' است که با موضوع مهاجرت اکنون به زبان کُردی و با زیرنویس فارسی اکران آن در تعدادی از سینماهای برخی از شهرهای کشور و مهاباد آغاز شده است.
شهرستان مهاباد با بیش از 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.