مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به افزایش تعداد واحدهای گلخانه ای این استان از 80 واحد به 105 واحد در طی دو سال گذشته گفت: مساحت گلخانه های این استان درحال حاضر بیش از 32 هکتار است.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی، عزیز امانی در جمع خبرنگاران با اشاره به ایجاد فرصت اشتغال برای 450 نفر با توسعه کشت های گلخانه ای در طی دو سال گذشته در استان ، افزود: 4 هزار و 600 تن انواع سبزی و صیفی جات، 83 تن توت فرنگی، 282 هزار شاخه گل رز، دو میلیون و 16 هزار گلدان گل و گیاه آپارتمانی از جمله تولیدات گلخانه های این استان است.

وی اضافه کرد: یک میلیون و دویست هزار بوته نشاء گیاهان دارویی، یک میلیون و دویست و سی هزار اصله نهال پایه های رویشی نیز از دیگر تولیدات مهم گلخانه های استان در طول سال به شمار می رود.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار کرد: تولید محصولات مختلف در واحدهای کنترل شده به صورت متراکم در تمام فصول سال، به حداقل رساندن میزان مصرف آب و تولید با عملکرد بالا در واحد سطح از اهم اهداف احداث واحدهای گلخانه ای در استان است.

امانی با اشاره به فعالیت واحدهای پرورش قارچ نیز گفت: 14 واحدهای صنعتی پرورش قارچ خوراکی در استان فعالیت می کنند.

وی افزود: این تعداد واحد تولید پرورش قارچ در سال 95 در سطح استان ،بیش از 2 هزار تن قارچ خوراکی را تولید و روانه بازار کرده است.

 وی ادامه داد: آذربایجان غربی دارای ظرفیت خوبی برای توسعه کشتهای متراکم گلخانه ای است و این امر یکی از اولویت های مهم سازمان جهادکشاورزی استان به شمار می رود.

گفتنی است میزان تولید محصول در کشت های گلخانه ای 20 برابر سایر کشت هاست و در این نوع تولید محصولات کشاورزی، با مدیریت صحیح از حداقل کود و سموم استفاده می شود.

یکی از اهداف و سیاست های جهاد کشاورزی کشت های متراکم است که علاوه بر افزایش تولید موجب کاهش 20 تا 30 درصدی در مصرف آب می شود.

Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.