حجت الاسلام محمد آبادی پیشه روز یکشنبه در همایش یاوران وقف و طلایه داران تبلیغ در مصلای امام خمینی (ره) ارومیه افزود: نیاز سخت افزاری حوزه های علمیه برای تربیت طلاب و روحانیون در سطح کشور قابل توجه است که باید مورد توجه مردم و مسئولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: با توجه به تبلیغات دشمنان و حاشیه سازی آنها نسبت به اسلام تربیت نیروهای حوزوی قوی از ضرورت های جامعه امروزی است که باید در این راستا برنامه ریزی های موثر و دوراندیشانه داشته باشیم.
وی اظهار کرد: یکی از مواردی که می تواند به توسعه سخت افزاری و نرم افزاری حوزه های علمیه کمک کند، توجه واقفان به وقف در این بخش است.
وی ادامه داد: شعاراصلی ما در حوزه های علمیه، هر طلبه یک وقف است و با اجرای این شعار 400 وقف در چهار سال گذشته به ثبت رسانده ایم.
مسئول منابع پایدار و موقوفات حوزه های علمیه کشور گفت: با وجود این میزان موقوفه ثبت شده در چهار سال گذشته، کمبود زیادی در این خصوص داریم که امیدواریم با تبلیغ بیش از پیش به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان و ماه محرم به اهداف خود در این خصوص بیش از پیش دست یابیم.
حجت الاسلام آبادی پیشه با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و رونق مراسم سخنرانی روحانیون در این ماه افزود: در این ماه مبارک یکی از اقدامات روحانیون در سخنرانی ها به وقف برای حوزه های علمیه اختصاص یابد تا مردم بیش از پیش با نیازهای این بخش آشنا شوند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی نیز در این همایش تاکید کرد: در خصوص جایگاه وقف برای حوزه های علمیه باید بیش از پیش تبلیغ شود تا مردم نسبت به وقف در این حوزه بصیرت و بینش داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: وظیفه اصلی و اساسی روحانیون حفظ دین است و علما با توجه به تکلیف آنها برای تبلیغ دین باید با عزم و اراده جدی وارد صحنه شده و در راستای توسعه حوزه های علمیه بکوشند.
وی اضافه کرد: در زمان رژیم طاغوت حسرت سخنرانی و آگاهسازی مردم بر دل روحانیون می ماند و اکنون که به برکت انقلاب زمینه فراهم است، روحانیون در راستای ترویج فرهنگ دینی با جدیت تلاش کنند.
وی اظهار کرد: روحانیون جدی تر وارد حوزه تبلیغ دین شوند و با سماجت تبلیغ احکام و شعائر اسلامی را دنبال کنند.
وی ادامه داد: اصلی ترین وظیفه روحانیون تبلیغ دین است ولی برخی از آنها، به این وظیفه خود عمل نمی کنند.
به گزارش ایرنا، در این آیین از روحانیون واقف و فعالان در امر تبلیغ قدردانی شد.
آذربایجان غربی بیش از 6 هزار و 200 موقوفه دارد که تعداد بسیار کمی از آنها به وقف برای نیازهای حوزه علمیه اختصاص داده شده است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.