به گزارش ایرنا هنرمندان این استان که تک به تک نامشان یادآور خاطرات شیرین و ماندگار برنامه های رادیویی، تلویزیونی و تابلوهای هنری فاخر برای این خطه سبز کشور است، با حضور پررنگ خود در انتخابات عشق به سرزمین خود را نشان دادند.
هنرمندان یک دل و یک صدا در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا در محل شعبه های اخذ رای و با لحنی سرشار از اشتیاق برای خدمت به وطن از عموم هموطنان خود مشارکت حداکثری را خواستار شدند.
یک بازیگر تلویزیون با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورای اسلامی شهر و روستا گفت: هر رای یک ایرانی تیری به چشم و قلب دشمن است و به تقویت اقتدار ملی منجر می شود.
پرویز ظرافت افزود: حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای یک وظیفه ملی و دینی بوده که با انتخاب اصلح ممکن است.
این هنرمند پیشکسوت بیان کرد: شرکت در انتخابات عشق هم وطنان به سرزمین خود را نشان می دهد و نویدبخش پیشرفت و آبادانی برای کشور است.
ظرافت اضافه کرد: حضور در انتخابات نشانگر احساس مسئولیت ما در برنامه های کلان کشوری و رقم زدن آینده ای بهتر برای فرزندان این مرز و بوم است.
یک نویسنده نیز با بیان اینکه انتخابات به مثابه تعیین سیاست های کلی حاکم بر امور اقتصادی، سیاسی و فرهنگی جامعه است، اظهار کرد: هر گروه فکری لازم است برای در امان ماندن از لطمه های مختلف فرهنگی، سیاسی و اقتصادی که ممکن است در اثر شرکت نکردن در انتخابات صورت پذیرد، در صحنه انتخابات شرکت فعال داشته باشد.
توحید ملک زاده دیلمقانی با اشاره به اینکه فرهنگ و هنر یکی از ظریف ترین ارکان هویتی جامعه محسوب می شود، افزود: فرهنگ و هنر به عنوان یکی از ظریف ترین ارکان هویتی جامعه در سال های اخیر تحت تاثیر مشکلات اقتصادی و غیره مغفول مانده است.
وی اضافه کرد: اساس مشکلات کلی جامعه تنها در سایه نگاهی جهانی و مبتکرانه قابل حل است و کوتاهی در این مساله باعث خسران و عقب ماندگی جامعه شده و به سبب آن اخلاق از جامعه رخت می بندد.
وی ادامه داد: شرکت در انتخابات به تعیین فرد اصلح منجر می شود و بنابراین هر رای به حمایت از بخش های مختلف جامعه و به ویژه هنر می انجامد.
مجری برنامه های تلویزیون نیز با بیان نقل قولی از یک عالم که 'یک ساعت تفکر در شب قدر از هر عمل مستحب دیگر ارجحیت دارد'، بیان کرد: رهبر معظم انقلاب انتخابات را شب قدر سیاسی کشور نامیده اند.
بهاره غنی زاده افزود: فرصت باقی مانده تا قبل از رای گیری را غنیمت بدانیم و با تفکر در صحنه انتخابات حضور پیدا کنیم.
این گوینده و نویسنده برنامه های رادیو ادامه داد: با شرکت در انتخابات می توانیم نامزد مورد نظر خود را انتخاب کنیم و به تفکر، تعقل و احترام به نظر اکثریت درود بفرستیم.
یک هنرمند خوشنویس نیز با بیان اینکه به سرنوشت کشور خود حساس است، گفت: با افتخار تمام در انتخابات شرکت می کنم که گامی مهم در پیشرفت، آبادانی و سربلندی ایران عزیزمان بر دارم.
جعفرعلی سروی افزود: تحریم انتخابات بدین معنی است که زمینه تاخت و تاز و غارت اهداف ملی ایران عزیزمان را برای دشمنان دیرینه این آب و خاک فراهم کرده ایم.
یک هنرمند نقاش نیز بیان کرد: اگر در انتخابات شرکت کنیم در ساختن آینده خود و کشورمان سهیم خواهیم بود و در غیر این صورت به تقدیر، گردن می نهیم.
علیرضا قوجاری افزود: زایش هنر مستلزم داشتن امنیت، آرامش، اعتماد و آزادی است و از رئیس جمهوری آینده کشور صلح و دوستی و رعایت حقوق شهروندی را خواستارم.
به گزارش ایرنا جمعیت آذربایجان غربی بر اساس آخرین آمار سه میلیون و 265 هزار نفر و تعداد واجدان شرایط رای دادن در آذربایجان غربی نیز دو میلیون و 342 هزار نفر اعلام شده است.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا امروز جمعه بیست و نهم اردیبهشت در سراسر کشور در حال برگزار ی است.
7129/3072
** گزارش از: توحید محمودپور ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.