مرتضی بشیر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مقدار نفت گاز در یک تانکر سوخت انباشت شده بود که با هماهنگی های صورت گرفته و پس از انجام آزمایش های کنترل و کیفیت سوخت، تحویل انبار نفت ارومیه شد.
وی اظهار کرد: این مقدار سوخت قاچاق از توقفگاهی در جاده ارومیه - سلماس کشف شد.
وی اضافه کرد: افزایش بازدید مشترک از مصرف کنندگان عمده و جزئی فرآورده های نفتی استان یکی از راهکارهای مهم نظارت بر مصرف فرآورده های نفتی است و نقش مهمی در کاهش میزان قاچاق سوخت دارد.
به گزارش ایرنا، ذخایر عظیم اما تمام شدنی نفتی ایران و قیمت پایین آن نسبت به متوسط جهانی خطرهای ناشی از قاچاق بی‌رویه این فرآورده نفتی را در سال های پیشین شدت بخشیده و ضمن تهدید اقتصاد ملی و ایجاد بحران در نظام های اجتماعی و مالی، زمینه بروز خطرهای امنیتی را فراهم کرده است.
آذربایجان غربی جزو استان هایی است که طی سال های گذشته به طور مستقیم درگیر قاچاق و به ویژه قاچاق مواد سوختی بوده زیرا این استان مرزی دروازه ای به سمت اروپاست؛ همان کشورهایی که قیمت سوخت در آنها چند برابر ایران است.
اعتقاد دولت به توسعه متوازن، پایش عملکرد جایگاه های سوخت، اجرای طرح تخصیص سوخت بر اساس پیمایش، راه اندازی جایگاه های سوخت مرزی، ایجاد اشتغال در مناطق مرزی و کنترل مرزها از تدبیرهای ارزشمند دولت در مبارزه با قاچاق سوخت در آذربایجان غربی است.
بر اساس اعلام این ستاد، قاچاق سوخت در کشور پس از روی کارآمدن دولت تدبیر و امید از 7 میلیارد دلار به 900 میلیون دلار کاهش داشته و این نشان از عملکرد مثبت دولت در بحث کاهش قاچاق به دور از شعار است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.