جعفرصادق اسکندری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از میان 15 واحد بازدید شده، 11 واحد با اشتغال 224 نفر فعال، سه واحد راکد، یک واحد فاقد سرمایه گذار خارجی و همچنین یک واحد فاقد مجوز سرمایه گذار خارجی با اشتغال هشت نفر شناسایی شد.
به گفته وی هدف از اجرای این طرح ارتقای نظام حمایتی در چهارچوب سیاست های اقتصادی مقاومتی و شناسایی حمایت های هدفمند از سرمایه گذاری خارجی است.
وی ادامه داد: در سال گذشته برنامه توسعه صنعتی، معدنی، تجاری و سرمایه‌گذاری شهرستان‌ها در استان تدوین شد و با توجه به سیاست این سازمان در استان در زمینه معطوف کردن فعالیت‌های بخش کشاورزی به حوزه صنعت، معدن و خدمات تجاری، سند توسعه شهرستان‌ها در 2 فاز مطالعاتی و تبیین اقدام شده است.
وی اضافه کرد: در فاز نخست به بررسی اسناد بالادستی از جمله سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، سند ملی توسعه استان، نظریه پایه توسعه آذربایجان غربی، مطالعات آمایش سرزمین، جهت‌گیری‌های توسعه شهرستان، برنامه‌های پنج ساله توسعه بخش و سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری روستایی پرداخته شده است.
وی اظهار کرد: در فاز نخست به تدوین وضع موجود صنعت، معدن و تجارت، اهداف، راهبردها و برنامه‌های توسعه‌ای به همراه اولویت‌های سرمایه‌گذاری هر شهرستان پرداخته شده است.
اسکندری گفت: در فاز دوم نیز اسناد تدوین شده در جلسات تخصصی با حضور مسئولان سیاسی، اقتصادی و دانشگاهی شهرستان با توجه به مزیت‌ها و ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری، مورد بحث و بررسی نهایی قرار گرفته و برای اجرا ابلاغ می‌شود.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در این راستا فاز نخست همه شهرستان‌های استان به پایان رسیده و در فاز دوم سند توسعه صنعتی، معدنی و تجاری شهرستان‌های مهاباد، بوکان، سردشت، میاندوآب و خوی تبیین شده است.
وی اضافه کرد: در این رابطه فرآیندسازی تأسیس انجمن‌های تخصصی صنایع همگن استان انجام و در این زمینه، فرایند مشترک تاسیس انجمن‌های تخصصی صنایع همگن استان بین سازمان صنعت، معدن و تجارت، خانه صنعت و معدن و اداره ثبت شرکت‌های اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تدوین شد.
وی اظهار کرد: در سال گذشته نخستین انجمن تخصصی صنایع همگن عایق‌های رطوبتی استان تاسیس و ثبت شد.
اسکندری از انجام طرح پایش واحدهای سرمایه‌گذار خارجی در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: به منظور ارتقاء نظام حمایتی در چهارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی با هدف وضعیت موجود سرمایه‌گذاری خارجی در استان و شناسایی حمایت‌های هدفمند از سرمایه‌گذاری خارجی، طرح پایش واحدها و طرح‌های سرمایه‌گذار خارجی در استان انجام شد.
وی افزود: به منظور شناسایی صنایع اولویت‌دار سرمایه‌گذاری در بخش صنعت و معدن این استان با هدف هدایت سرمایه‌گذاران حوزه صنعت و معدن به این صنایع و با توجه به تعیین و تبیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری در گروه‌های مختلف صنعتی، راهنمای سرمایه‌گذاری در سه بخش طرح‌های اولویت‌دار، طرح‌های فاقد اولویت و طرح‌های فاقد توجیه اقتصادی تدوین و اطلاع‌رسانی شد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی، ایجاد زنجیره‌های پتروشیمی را از سایر اقدامات سال گذشته عنوان کرد و ادامه داد: از آنجا که توسعه هر صنعتی، باید در مسیر تکمیل زنجیره ارزش آن صنعت بوده تا مورد توجه ویژه قرار گرفته و سبب تحقق رشد مستمر و پرشتاب اقتصادی در صنایع پایین‌دستی پتروشیمی را فراهم سازد که زنجیره محصولات صنایع پایین دستی در این استان تدوین شده است.
6009/2093 ** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.