به گزارش ایرنا اهل سنت هیچگاه با صندوق رای قهر نکرده اند بلکه خواست و مطالبه خود را با شرکت در انتخابات مطرح کرده اند و علاوه بر آن امنیت مرزها و هویت ایرانی نیز مدیون غیرت برادران و خواهران اهل سنتی است که بدون منت از مرزهای پیرامونی کشور پاسداری می کنند.
امام جمعه اهل تسنن نقده با تاکید بر اینکه اهل سنت با شکوه تر از همیشه در انتخابات 29 اردیبهشت 96 شمسی شرکت می کند، معتقد است که حضور در انتخابات در حقیقت خاکریزی در مقابل دشمن است و این خاکریز به صورت یکسان از تمامی ایرانیان صیانت می کند.
به گفته ماموستا ابراهیم سرخابی حضور پرشور در انتخابات به معنی مشارکت در اداره مملکت بوده و یک وظیفه دینی و ملی است و اقتدار نظام اسلامی را بیشتر می کند.
وی با بیان اینکه تاکنون 34 انتخابات در کشور برگزار شده است، گفت: از ابتدای حیات نظام مقدس جمهوری اسلامی تاکنون تمام قومیت ها و ادیان مختلف در انتخابات نقش برجسته ای ایفا کرده اند و نتیجه این حضور وحدت آفرین، امنیت است.
وی اضافه کرد: اقوام و ادیان مختلف ایرانی همانطور که در دوران دفاع مقدس در کنار هم قرار گرفتند، اینبار نیز در خلق حماسه ای دیگر و بدون توجه به فضاسازی ها و با تبعیت از رهبری، حضوری پرشور در پای صندوق های رای خواهند داشت.
امام جمعه پیرانشهر نیز حضور در انتخابات را نماد بارز مردم سالاری دینی عنوان کرد و گفت: در کشور ما از همان اوایل انقلاب تاکنون مردم سالاری دینی بر جامعه حاکم بوده و مردم از هر دین و قومیتی در تعیین سرنوشت کشور مشارکت داشته اند.
ماموستا مصطفی محمودی افزود: دشمنان ملت بزرگ ایران با طراحی توطئه های مختلف تلاش می کنند تا با تفرقه افکنی و ایجاد اختلاف بین اقوام و ادیان مختلف ساکن در این کشور، مشارکت مردم را کاهش دهند.
وی گفت: دشمنان خارج نشین با شیوه های مختلف برای کم رنگ کردن حضور مردم در انتخابات سرمایه گذاری می کنند تا با ایجاد 2 دستگی بین ملت ایران، مسیر انقلاب و کشور را منحرف کنند و بر همین اساس مردم نباید فریب این گروه ها را بخورند.
وی با اشاره به اینکه انتخابات به معنی مشارکت مردم در اداره کشور است، ادامه داد: هر عقل سلیمی باید از حضور در پای صندوق های رای استقبال کند.
ماموستا محمودی افزود: کسی نمی تواند بگوید چون من سنی، شیعه، کرد، ترک، لر یا عجم هستم، نمی توانم در انتخابات شرکت کنم و حضور در انتخابات برای هر ایرانی ضروری است.
وی اظهار کرد: در 38 سال اخیر بین قومیت های مختلف فرقی گذاشته نشده و به همه قدرت داده شده است چنانکه هر کس استان خودش را اداره می کند و کسانیکه بر طبل تفرقه می کوبند، مزدور دشمنان هستند.
امام جمعه بوکان هم انتخابات را نماد اتحاد ملت اعلام کرد و افزود: ملت ایران همواره حضوری پرشور در صحنه های مختلف سیاسی و اجتماعی داشته اند و بدون تردید با حضور باشکوه خود در پای صندوق های رای حماسه بزرگ سیاسی دیگری را رقم می زنند.
ماموستا عبد الرحمن خلیفه زاده حضور حماسی مردم در پای صندوق های رای را موجب دوام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: روز انتخابات روز سرنوشت مردم است و هرچه مشارکت مردم در این عرصه بیشتر باشد، نتیجه انتخابات به آرمان مردم و مصلحت کشور نزدیک تر می شود.
وی اضافه کرد: این حضور باشکوه می تواند افزایش اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را در مناسبات بین المللی به همراه داشته باشد و حضور در انتخابات پیش رو امنیت، ثبات، رشد و توسعه بیشتر کشور در عرصه داخلی و مناسبات بین المللی را رقم می زند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی استانی مرزی و ترکیبی از قومیت های مختلف به وِیژه کرد، ترک، آشوری و ارمنی است که به رنگین کمان اقوام و ادیان شهرت یافته است.
جامعه اهل سنت آذربایجان غربی در دوران دفاع مقدس با تقدیم حدود پنج هزار شهید نقش ارزنده ای در دفاع از کشور ایفا کرده است و امروزه نیز این دلیرمردان در کسوت مرزداری به صیانت از سرزمین خود می پردازند.
دولت یازدهم نیز در حد مقدورات به وعده هایش به اهل سنت عمل کرده و کارنامه قابل قبولی داشته است؛ هرچند این کارنامه تا رسیدن به نقطه طلایی فاصله دارد .
امروز فرماندار زن و مشاور وزیر از اهل سنت در دولت یازدهم فعالیت دارند و از 20 نماینده اهل سنت در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی به جز یکی دو نفر، همگی عضو تاثیرگذار فراکسیون امید هستند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا 29 اردیبهشت سال جاری برگزار می شود.
8135/ 3072
** گزارش از: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.