علیرضا رادفر روز دوشنبه در همایش مشارکت اقوام در ایجاد همگرایی و انسجام جامعه ایرانی در استانداری آذربایجان غربی افزود: دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی سعی دارند با ایجاد اختلاف بین اقوام و مذاهب، این اختلاف را به زمینه ای برای تهدید کشور و استان تبدیل کنند که با عنایت الهی نتوانسته اند در این خصوص موفق باشند.
وی اضافه کرد: تکلیف همه ما به ویژه فرهیختگان و نخبگان در مقابله با توطئه های دشمنان، هوشیاری، ترویج و تقویت اتحاد و همدلی است که در این خصوص آحاد مردم وظیفه دارند.
وی اظهار کرد: همه مردم اعم از اقوام و مذاهب در کنار یکدیگر برای توسعه و صیانت از میهن اسلامی تلاش کرده اند و در این تلاش، جانفشانی های زیادی را متحمل شده اند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی گفت: ایران اسلامی رنگین کمانی از اقوام و ادیان است که هر کدام از این اقوام برای ماندن ایران و ترویج و ساری و جاری شدن اسلام، زحمات زیادی کشیده و در تمام صحنه های صیانت از میهن اسلامی حضور داشته اند.
رادفر اهمیت و تاکید بر منافع ملی را از دیگر عوامل همگرایی در جامعه عنوان کرد و افزود: تاکید بر مشترکات و تکیه بر منافع ملی، از مقوم های امنیت و بایدهای همگرایی در جامعه است که باید مورد توجه قرار گیرد.
وی اضافه کرد: رعایت حقوق شهروندی و تلاش برای تبدیل آن به گفتمان ملی، توسعه متوازن و توجه به اصل شایسته سالاری از دیگر عوامل ایجاد و تقویت همگرایی در جامعه به شمار می رود.
در این نشست تعدادی از اساتید دانشگاهی نیز در خصوص راهکارهای تقویت همگرایی در جامعه ایرانی سخنرانی کردند.
به گزارش ایرنا، ترک، کرد، فارس، مسلمان، مسیحی، اهل تشیع و اهل تسنن از جمله اقوام و پیروان ادیانی هستند که در آذربایجان غربی و شهر ارومیه زندگی می کنند.
این امر موجب شده تا آذربایجان غربی به رنگین کمان اقوام و ادیان در کشور تبدیل شود.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.