حجت الاسلام سیدمصطفی حسینی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی برگزاری چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه افزود: این رقابت های قرآنی در بخش های مختلف قرائت، ترتیل، حفظ، مفاهیم، اذان، ابتهال و مدیحه سرایی از دهم تا بیست و سوم شهریورماه در حسینیه عاشقان ثارالله ارومیه برگزار می شود.
وی برگزاری مسابقات قرآنی را زمینه ای برای بهره مندی بیشتر از ظرفیت های قرآنی در استان های مختلف عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم با برنامه ریزی مناسب مسابقات قرآنی را از یک امر تبلیغی و ترویجی به امری فرهنگ ساز در جامعه تبدیل کنیم.
وی اظهار کرد: با همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی، لیست جامع و کاملی از مجموعه های توانمند و شایسته که در حوزه حفظ قرآن در بخش کودکان و نوجوانان نقش موثری را ایفا می کنند، تهیه می شود که در صدد هستیم این لیست در آذربایجان غربی نیز به طور مجزا تهیه شود تا گام بلندی در راستای توسعه فعالیت های قرآنی باشد.
رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور گفت: استفاده از ظرفیت های بالفعل آذربایجان غربی در برگزاری هر چه باشکوه تر مسابقات قرآنی ضروری است و می توان برگزاری مسابقات قرآنی در مرحله کشوری در این استان را نقطه عطفی در شناسایی و تقویت این ظرفیت ها دانست.
حجت الاسلام حسینی با ابراز خرسندی از میزبانی آذربایجان غربی در این رقابت مهم کشوری افزود: این استان برترین های زیادی را در رقابت های کشوری و بین المللی قرآنی معرفی کرده و شایسته است تا فعالان قرآنی آذربایجان غربی با میزبانی مسابقات کشوری، استعدادهای خود را در این رده نیز امتحان کنند.
وی اظهار کرد: ما مطمئن هستیم که میزبانی شهر ارومیه در رقابت های کشوری الگویی برای دیگر استان ها و رقابت های دوره های بعد خواهد بود.
به گزارش ایرنا، از اواسط سال گذشته مشخص شد که شهر ارومیه میزبان چهلمین دوره مسابقات کشوری قرآن کریم است.
فعالان قرآنی این استان در چند سال اخیر صاحب سه رتبه برتر مسابقات بین المللی تهران بوده که وحید وکیلی، حامد ولیزاده در رشته قرائت و زینب محمد نژاد در رشته حفظ بانوان این رتبه ها را به دست آورده اند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.