به گزارش ایرنا، سفیر اندونزی در ایران روز شنبه در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: شرکت های تجاری اندونزی در سایه برجام، منطقه آزاد ماکو را به عنوان هاب کالاهای صادراتی این کشور انتخاب کرده اند تا از طریق این منطقه کالاهای خود را به کشورهای همسایه صادر کنند.
اوکتاویان علیم الدین/Octavian Alimudin/ افزود: با توجه به وجود زیرساخت های کشاورزی و دامپروری در منطقه آزاد ماکو، یک شرکت بزرگ اندونزی در زمینه محصولات کشاورزی و صنعت دامپروری آماده سرمایه گذاری در این منطقه است.
وی با اشاره به ظرفیت‌های بالای کشور اندونزی در صنایع غذایی و دارویی ادامه داد: سرمایه گذاران اندونزی در خصوص ایجاد صنایع غذایی و دارویی در منطقه آزاد ماکو آماده سرمایه گذاری هستند.
وی افزود: با توجه به ویژگی‌ها و معافیت‌های مناطق آزاد، کارخانجات و صنایع تولیدی کشور ما می‌توانند برای صادرات کالاهای خود به کشورهای منطقه به ویژه اروپا با محوریت منطقه آزاد ماکو اقدام کنند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با اشاره به ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها، مزیت‌های قانونی و اقدامات حمایتی این سازمان اظهار کرد: از حضور سرمایه گذاران و تجار کشور اندونزی برای فعالیت‌های اقتصادی در منطقه استقبال می‌کنیم و آمادگی جذب و مشارکت در طرح‌های سرمایه گذاری را داریم.
حسین فروزان افزود: قرار گرفتن منطقه آزاد ماکو در مسیر جاده ابریشم و در دالان اروپا مزیت های بی‌نظیری برای انتقال کالاهای صادراتی کشور اندونزی به کشورهای اروپایی و حوزه دریای سیاه به شمار می رود.
وی با اشاره به ظرفیت‌های صنعتی این منطقه از جمله فعالیت شهرک صنعتی با بیش از 60 واحد تولیدی و احداث فاز دوم این شهرک تأکید کرد: صنایع تولیدی اندونزی و صنایع فعال منطقه در زمینه‌های مختلفی از جمله صنعت پوشاک، کشاورزی و معدن می‌توانند همکاری داشته باشند.
به گزارش ایرنا منطقه آزاد ماکو به عنوان جوان ترین و در عین حال بزرگترین منطقه آزاد کشور شاهد دستاوردهای قابل توجهی در زمینه تسهیل تجارت و توسعه متوازن در دولت یازدهم است؛ توسعه ای که مرز بازرگان را به عنوان مهمترین مرز زمینی کشور در مسیر بالندگی اقتصادی قرار می دهد.
این منطقه به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان بوده و به تنهایی بیش از 75 درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.
7125/ 3072
انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.