حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در نشست هم اندیشی ادیان و مذاهب با موضوع منجی عالم بشریت با تبریک سالروز میلاد حضرت مهدی موعود (عج) افزود: مساله مهدویت باید در جامعه ترویج شود و علمای شیعه و سنی نسبت به تحقیق و مطالعه در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشند.
وی اضافه کرد: انتظار فرج همواره در جامعه در کنار توحید مطرح است و فردی از سوی خداوند مامور است که انسان ها را به سوی کمال و توحید سوق دهد.
وی انتظار فرج را از برترین عبادات برشمرد و ادامه داد: بزرگ ترین وظیفه مسمانان در عصر غیبت، انتظار فرج و ظهور دولت جهانی حضرت مهدی (عج) است.
وی به اوصاف منتظران اشاره کرد و گفت: منتظران امام زمان (عج) به آینده خوشبین هستند چراکه به وعده های الهی عقیده دارند و میدانند کسی خواهد آمد و زمین پر از عدالت خواهد شد که در جهت فراهم کردن زمینه ظهور همواره با امید در تلاش هستند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تجدید پیمان با ولی عصر (عج) را از دیگر اوصاف منتظران دانست و افزود: دعای عهد یکی از بهترین وسیله ها برای تجدید روزانه عهد و پیمان با ولی عصر (عج) است.
آیت الله سید علی اکبر قریشی نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری نیز در این جلسه اظهار کرد: ظهور حضرت مهدی (عج ) و استقرارحکومت جهانی، یک وعده الهی است که محقق خواهد شد.
وی تاکید کرد: انجام پژوهش های مختلف در خصوص مفاهیم مهدویت از جمله مواردی است که می تواند در راستای ارتقای آگاهی های جامعه در این خصوص مثمرثمر باشد.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ وحدت گفت: مسلمانان با وحدت و همدلی خود پایبند به ظهور حضرت مهدی (عج) هستند.
اسقف توماس میرم اسقف اعظم خلیفه گری آشوری، کلدانی و کاتولیک ارومیه نیز با اشاره به اینکه همه ادیان منتظر یک منجی هستند، اظهار کرد: اعتقاد و پیوند با فرد منجی موجب طراوت و شادابی دلهای مومنان است.
به گزارش ایرنا، امروز /جمعه/ سالروز میلاد حضرت ولی عصر (عج) است.
حضرت مهدی موعود (عج) در روز 15 شعبان سال 255 هجری قمری در سامرا دیده به جهان گشودند.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.