مراسم جشن نیمه شعبان در ماکو با استقبال پرشور مردم برگزار شد.

به گزارش  ایسنا منطقه آذربایجان غربی، جشن نیمه شعبان  همزمان با شب ولادت امام زمان در شهرستان ماکو برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین ایوب رنجبری امام جمعه این شهرستان  با اشاره به فضائل و برکات این شب از نگاه ائمه اطهار و علما گفت: شب میلاد امام عصر و زمان سرتاسر نور است چرا که میلاد منجی عالم بشریت است.
وی با شرح فرازهایی از ویژگی های حضرت مهدی (عج) افزود: وظیفه ما انسانها در اولین مرحله شناخت دقیق امام زمان است چرا که هر کس امام زمان خود را نشناخته بمیرد به مرگ جاهلیت محکوم است.

حجت الاسلام رنجبری با اشاره به اعمال وارده در شب نیمه شعبان و روز آن گفت: غسل، نماز، دعا و راز و نیاز مخصوصا ذکر شریف صلوات از برترین اعمال برای نزدیک شدن به قرب الهی در این روز است.
در این برنامه حسین فروزان مدیر عامل سازمان منطقه آزاد ماکو نیز با تبریک اعیاد شعبانیه و فرارسیدن نیمه شعبان، با اشاره به برگزاری مسابقات رالی گردشگری بانوان ایران در این منطقه گفت: باعث افتخار ما بوده که این نوع فعالیت ها در منطقه آزاد ماکو اجرایی و زمینه ساز شناساندن این منطقه آزاد در سطح کشوری است.
به گزارش ایسنا، به قید قرعه به تعدادی از آقا پسران و دختران که مزین به نامهای مهدی و نرگس بودند کارت هدیه و یک جلد کلام الله مجید اهدا گردید، برگزاری گروهای سرود، اجرای تواشیع، اجرای جنگ های شاد و نور افشانی و اختتامیه مسابقات رالی گردشگری با اعلام برترینها، تنها بخشی از برنامه های اجرایی در این جشن بود.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.