قربانعلی سعادت روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی برگزاری مراسم بزرگداشت سالروز فتح خرمشهر در آذربایجان غربی افزود: یکی از مهمترین دلایل این تاثیرگذاری، پیروزی های ارزشمند دوران دفاع مقدس به ویژه فتح خرمشهر است.
وی اضافه کرد: پیروزی در عملیات بیت المقدس نقطه عطف دفاع مقدس و انقلاب اسلامی است و بازتاب بین المللی آن بسیار بالا بود که از این طریق قدرت و اندیشه امام راحل و ملت ایران در دنیا به نمایش گذاشته شد.
وی اظهار کرد: دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی بعد از پیروزی در عملیات بیت المقدس و آزادسازی خرمشهر عقب نشستند.
وی با اشاره به لزوم انتقال مفاهیم والای دوران دفاع مقدس به نسل جوان ادامه داد: سازمان های مردم نهاد یکی از بزرگترین ظرفیت های موجود در کشور است که می توان با برنامه ریزی های اصولی دستاوردها و مفاهیم انقلاب را از این طریق به جوانان انتقال داد.
وی از مدیرکل فرهنگی اجتماعی استانداری آذربایجان غربی خواست تا برای انتقال ارزش های دفاع مقدس و انقلاب با استفاده از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برنامه ریزی کند.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به تداوم مسیر دفاع از اسلام برای جوانان بیان کرد: ایران اسلامی پر از جوان هایی است که هر روز خبر شهادت آنها به عنوان مدافعان حرم در گوشه و کنار کشور شنیده می شود و این مایه افتحار ایران است.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: ایام گرامیداشت فتح خرمشهر از دوم خرداد آغاز و تا پنجم این ماه ادامه می یابد.
سردار محسن تیموری افزود: 26 عنوان برنامه برای برگزاری در این ایام در نظر گرفته شده که غبارروبی مزار شهدا، تقدیر از رزمندگان عملیات بیت المقدس، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان، نمایشگاه عکس حماسه سوم خرداد در مصلاها، پخش فیلم های سینمایی دفاع مقدس و مرتبط با فتح خرمشهر، آیین های گرامیداشت در مساجد استان، صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، نواختن زنگ پیروزی و مقاومت، کوهپیمایی جانبازان و مسابقات دو و میدانی نیروهای مسلح از جمله این برنامه هاست.
مهدی فعال مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان غربی هم در این جلسه اظهار کرد: این استان 103 شهید و 80 جانباز در عملیات بیت المقدس برای آزادسازی خرمشهر تقدیم انقلاب کرده است که شهیدان فریدون کشتگر، اسماعیل مطلب نژاد و بهزاد آهندوست از شهدای شاخص عملیات هستند.
وی اضافه کرد: ارومیه با 44 شهید و 34 جانباز بیشترین تعداد شهدا و جانبازان عملیات بیت المقدس در استان را به خود اختصاص داده است.
به گزارش ایرنا، خرمشهر پس از 570 روز از اشغال توسط رژیم بعث عراق، در عملیات بیت المقدس آزاد شد که نقطه عطفی در معادلات جنگ به شمار می رفت.
سوم خرداد امسال سی و پنجمین سالروز فتح خرمشهر است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.