محمد دهقان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم از جمله انواع فرش های دستباف تولیدی در آذربایجان غربی است.
وی اضافه کرد: 72 هزار بافنده این فرش ها را در ابعاد، نقوش و رنگ آمیزی های متنوع تولید و روانه بازار می کنند.
وی با اشاره به اینکه 200 کارگاه قالی بافی در آذربایجان غربی فعال است، اظهار کرد: این کارگاه‌ها شامل پنج کارگاه متمرکز، 47 تعاونی تولیدی، 15 اتحادیه صنفی قالی بافی و یک دانشگاه در حوزه فرش دستباف است.
وی ادامه داد: در سال 94 بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال و سال 95 نیز 2 میلیارد و 500 میلیون ریال تسهیلات بانکی به کارگاه های قالی بافی پرداخت شد.
وی بیان کرد: سال گذشته هعمچنین 36 نفر قالیباف خانگی برای دریافت یک میلیارد و 750 میلیون ریال تسهیلات به بانک معرفی شده و از این تعداد 22 نفر به میزان یک میلیارد و 50 میلیون ریال وام دریافت کرده اند.
معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: به منظور ارتقای منزلت قالی بافان و پشتیبانی و حمایت از تولیدکنندگان فرش و در اجرای قانون جدید بیمه قالیبافی تا کنون 26 هزار و 895 نفر بافنده فرش دستباف به شعبات اداره کل تأمین اجتماعی استان به منظور بهره مندی از بیمه قالیبافی معرفی شده اند.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی از استان های فعال در حوزه قالی بافی در کشور به شمار می رود ولی به علت نبود برند تجاری مناسب، فرش های بافته شده در این استان به نام دیگر استان ها عرضه و صادر می شود.
6009/2093 ** خبرنگار: یوسف رحیمی ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.