به گزارش ایرنا، بیش از 80 موسسه و شرکت داخلی فعال در بخش کشاورزی و نمایندگان شرکت‌های معتبر خارجی و بین المللی در این نمایشگاه شرکت کرده اند.
حدود 34 درصد از شرکت‌ها در حوزه کشاورزی و نهاده‌ها، 33 درصد در حوزه آبیاری و آبرسانی و 33 درصد ماشین‌آلات کشاورزی بوده و فعالیت 13 درصد از شرکت ها نیز در زمینه های دانش‌بنیان و تحقیقاتی است.
شناخت بازار، ایجاد فضای رقابتی جهت ورود به بازارهای جدید، جذب سرمایه‌گذاری کشاورزی، تبادل اطلاعات و تجربه ها و انتقال یافته‌های علمی و فناوری‌های نوین، معرفی و ارائه محصول، معرفی کالا و خدمات جدید، سنجش توان رقابتی مشارکت‌کنندگان، تحقیق بازار و بازاریابی از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه به شمار می‌رود.
برگزاری کارگاه‌های آموزشی از جمله برنامه‌های جنبی این نمایشگاه بین المللی به شمار می‌رود و در این راستا چهار کارگاه آموزشی تخصصی کشاورزی با موضوعات مدیریت و توسعه کشاورزی حفاظتی، سورت، بسته بندی، بازاریابی و بازاررسانی محصولات باغی و تغذیه و دفع آفت ها و بیماری های باغات در محل نمایشگاه به صورت رایگان برگزار می‌شود.
برپایی این نمایشگاه فرصتی برای نمایش توانمندی‌های بخش کشاورزی آذربایجان غربی است تا با شناسایی نقاط ضعف و قوت در این حوزه از کشاورزی معیشتی و سنتی به سمت کشاورزی مدرن حرکت شود.
نهمین نمایشگاه بین المللی صنایع و ماشین آلات کشاورزی، باغبانی، نهاده ها، آبیاری و آبرسانی روز گذشته/ شنبه/ با حضور معاون زراعت وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از مسئولان استانی افتتاح شد.
این نمایشگاه از 16 تا 19 اردیبهشت سال جاری در معرض بازدید علاقه مندان به صنعت کشاورزی قرار دارد.
8135/ 3072
** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.