مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی به بهره مندی از ظرفیت طلاب در حوزه شعر و ادبیات رضوی تاکید کرد.

به گزارش ایسنامنطقه آذربایجان غربی حجت الاسلام محمدباقر کریمی در جلسه اتاق فکر جشنواره شعر رضوی و کنگره عقیله العرب به زبان ترکی با ابراز تاسف از  عدم توجه کافی به بحث ادبیات و شعر در حوزه ها افزود: در آذربایجان غربی کنگره شعر و قصه برای طلاب وجود نداشته و باید از ظرفیت طلاب در حوزه شعر و ادبیات در حوزه های علمیه آذربایجان غربی استفاده کرد.

وی تشکیل اتاق فکر برای این کنگره و جشنواره شعر رضوی را هدایت و ساماندهی افکار و قلم حوزه ادبیات و شعر عنوان کرد و گفت: از سال گذشته اتاق فکر این کنگره و جشنواره با هدف سوق صاحبان قلم و ادب به ترویج فرهنگ رضو و اهل بیت تشکیل می شود.

حجت السلام کریمی با بیان اینکه جشنواره شعررضوی در سطح ملی و بین المللی برگزار می شود گفت: سال گذشته 242 اثر داخلی و خارجی در این جشنواره شرکت کردند.

وی با بیان اینکه نتیجه سنجش عملکرد جشنواره شعر رضوی سال قبل اعلام نشده است  افزود: درسال 94، آذربایجان غربی جز 5 استان برگزیده در برگزاری شایسته جشنواره بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اهداف کنگره ادبی سراسری عقیله العرب به زبان ترکی تصریح کرد: این کنگره با اهداف نقش و جایگاه حضرت زینب (س) در زنده نگهداشتن قیام عاشورا، نقش مدافعان حرم در دفاع از حریم و حرم، اشاعه فرهنگ ناب اهل بیت (ع) به ویژه خلق آثار بدیع در حوزه شعر آئینی برگزار می شود.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به موضوع کنگره، افزود: بخش اصلی مربوط به فضائل و مناقب حضرت زینب (س) و بخش ویژه در ارتباط با مدافعان حرم است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کنگره ادبی عقیله العرب بستر خوبی برای برآوردن مطالبات اقوام ترک است افزود: سال گذشته با استقبال خوبی در استان مواجه شدیم که امسال با آغاز به کار زودترا زموعد برای ارسال فراخوان امید است کنگره ای در خور را شاهد باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.