به گزارش ایرنا علی فیروز روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: اعضای کتابخانه با هدف تامین و غنی سازی منابع کتابخانه این تعداد کتاب را به کتابخانه اهدا کردند و این کتاب ها پس از کسب مجوز از اداره کل، برای استفاده اعضا و مراجعین در قفسه ها قرار گرفت.
وی گفت: کتاب های خواند شده و بلا استفاده زیادی در منازل، ادارات و سازمان ها وجود دارد که می توان با اطلاع رسانی و آگاهی دادن به افراد، کتاب ها را جذب و زمینه استفاده عموم از آن کتاب ها را فراهم کرد.
فیروز بیان کرد: این استان دارای 67 کتابخانه عمومی است که 13 مورد از آنها با افزون بر 12 هزار نفر عضو در شهرستان ارومیه در شهرستان ارومیه واقع است.
به گزارش ایرنا، کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی 60 هزار نفر عضو دارد و بر اساس بررسی های انجام شده 60 هزار نفر از سه میلیون و 300 هزار نفر جمعیت این استان عضو کتابخانه های عمومی هستند.
با احتساب اینکه 2 درصد جمعیت آذربایجان غربی عضو کتابخانه ها هستند، آمار این استان حدود 30 درصد از استانداردهای جهانی و میانگین عضویت مردم در کتابخانه های دنیا به ویژه کشورهای پیشرفته فاصله دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور و آذربایجان غربی را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرس irnaoromiye@ دریافت کنید.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.