حسن محمودی اصل زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: طبق بررسی های صورت گرفته تاکنون این حجم از سیل در استان گزارش نشده بود ولی توانستیم با امدادرسانی به موقع مشکلات ناشی از آن را به حداقل برسانیم.
وی با بیان اینکه در این موقعیت کنترل روانی فضا سخت بود، افزود: نیروهای امدادی به مدت 9 روز در مناطق سیل زده بودند و علاوه بر ارائه خدمات امدادی، در بحث آرامش بخشی روانی خانواده های سیل زده نیز به طور مناسب عمل کردند.
وی از برنامه ریزی برای اجرای 16 عنوان برنامه همزمان با هفته هلال احمر در آذربایجان غربی خبر داد و اضافه کرد: در هفته هلال احمر نیروهای داوطلب مردمی در روستاهای مناطق محروم شهرستان‌های بوکان، نقده، چالدران، میاندوآب و سلماس حضور یافته و خدمات بهداشتی و درمانی لازم را انجام می دهند.
وی اظهار کرد: اجرای مانورهای امدادی در سطح شهر، اجرای کارگاه پیشگیری از اعتیاد، ارائه خدمات سلامت، اجرای اردوهای جهادی، همایش پیاده روی خانوادگی و حضور در محل گلزار شهدا، اعزام تیم های کاروان سلامت به روستاهای محروم، اجرای طرح حمایت ماندگار، طرح ملی خادم، استقرار چادرهای آموزشی و پژوهشی توسط نیروهای داوطلب از اهم برنامه های جمعیت هلال احمر استان در هفته هلال احمر است که در تمامی شهرستان های استان اجرایی می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی با اشاره به اینکه شعار امسال هفته هلال احمر 'دنیای در انتظار صلح' است، ادامه داد: این نهاد یک نهاد سیاسی نیست بلکه نهادی بشر دوستانه و مقدس است و ما هم اجازه نخواهیم داد فردی از این نهاد وارد گود سیاست شود و از امکانات این مجموعه برای فضای انتخاباتی استفاده کند چرا که این کار یکی از بزرگترین خیانت ها به این نهاد مقدس است.
به گزارش ایرنا، هر ساله 18 تا 25 اردیبهشت بعنوان هفته هلال احمر و روز جهانی صلیب سرخ نام گذاری شده است.
187 کشورعضو فدراسیون صلیب سرخ جهانی هستند که جمهوری اسلامی ایران جز شورای حکام و جز 5 کشور اول است.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.