به گزارش ایرنا از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، علی اصغر احمدی روز پنجشنبه در نشست مشترک مسئولان ستاد انتخابات، فرمانداران و بخشداران استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل در ارومیه افزود: مقام معظم رهبری بر حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای تاکید دارند و ما به عنوان مجریان انتخابات بسترهای لازم برای حضور پرشور مردم در انتخابات را باید فراهم کنیم.
وی با بیان اهمیت حضور و مشارکت مردم در صحنه های اجتماعی اضافه کرد: امروز حضور پرشور مردم در صحنه انتخابات، کشور را از خطرها و توطئه های دشمنان حفظ می کند.
وی اظهار کرد: مردم کشورمان همواره در دفاع از نظام اسلامی و آرمان های مقدس امام راحل ثابت قدم ایستاده اند و همواره با حضور حداکثری در پای صندوق های رای ادامه دهنده راه امام راحل و عامل تداوم حیات انقلاب اسلامی بوده اند.
رئیس ستاد انتخابات کشور از برگزارکنندگان انتخابات خواست تا در امر انتخابات کوتاهی نکرده و از مرّ قانون و از حقوق نامزدها در روند انتخابات دفاع کنند.
احمدی با گرامیداشت یاد و خاطره رزمندگان و شهدای مدافع حرم گفت: اگر حضور مدافعان حرم نبود، امروز در داخل مرزهای خودمان در جنگ با داعش بودیم و با همه توان قدردان ایثارگری ها و جانفشانی های آنان هستیم.
مدیرکل دفتر سیاسی وزارت کشور هم در این همایش با بیان اینکه در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری به دلیل حضور جریان های مختلف سیاسی، شاهد رقابتی پرشور و تمام قد هستیم، افزود: پیش بینی می شود تا میزان مشارکت مردم در انتخابات به 70 درصد برسد که این میزان مشارکت در مقایسه با کشورهای هم رده ایران اسلامی مشارکت قابل قبولی است.
محمد امین رضازاده با تشریح روند تبلیغات انتخاباتی در کشور اضافه کرد: فضای انتخابات در فضای مجازی بسیار گرم و پرشور است و امیدواریم تا روز انتخابات نیز این شور و گرمی در ستادهای تبلیغاتی و میان احزاب نیز پررنگ تر شود.
وی با اشاره به وجود اقوام و قومیت های مختلف در کشور و زندگی مسالمت آمیز آنان اظهار کرد: تحریک قومیت ها برای رو در رو قرار گرفتن به بهانه انتخابات و همچنین زمینه سازی برای کاهش مشارکت، ظلم به نظام است و باید جلوی آن گرفته شود.
رئیس ستاد انتخابات آذربایجان غربی نیز در این همایش با تاکید بر اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات، انتخاب اصلح را در پی دارد، گفت: مجریان انتخابات تمامی سعی و تلاش خود را برای بهتر برگزار شدن هر 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا به کار بگیرند تا شاهد برگزاری انتخاباتی سالم، قانونمند و پرشور باشیم.
علیرضا رادفر افزود: مردم به واسطه انتخابات در تعیین سرنوشت خود شرکت می‌کنند و باید همگان در عرصه حضور داشته باشیم تا انجام امور خود را به افراد تسلیم شده در برابر قانون محول کنیم.
وی اضافه کرد: همه مقامات و مسئولان اصلی و اجرایی کشور به‌ طور مستقیم و غیرمستقیم توسط مردم انتخاب می‌شوند و یکی از امتیازهای ایران اسلامی نسبت به دیگر کشورهاست.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مورد انتخابات تاکید کرد: حضور حداکثری مردم مقوّم امنیت ملی است و دوست داران نظام و کشور برای حفظ امنیت و اقتدار در صحنه حاضر می‌شوند و وحدت خود را به همگان نشان می‌دهند که مظهر مردم سالاری دینی است.
به گزارش ایرنا، دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیست و نهم اردیبهشت ماه امسال در سراسر کشور برگزار می شود.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.