قربانعلی سعادت روز چهارشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی آذربایجان غربی با اشاره به نامگذاری سال 96 به نام سال اقتصاد مقاومتی، رونق تولید و اشتغال افزود: با وارد کردن محصولی که در داخل استان تولید می شود، یک گام به سمت تعطیلی واحدهای تولیدی بومی برمی داریم و به تبع آن نیز زمینه افزایش مشکل بیکاری در استان فراهم می شود.
وی اضافه کرد: خرید کالای داخلی باید در دستور کار جدی ادارات آذربایجان غربی قرار گیرد و کالاهایی که مورد نیاز ادارات است باید در ابتدا از واحدهای تولیدی داخل استان تهیه شود و اگر محصولی در استان نبود، به استان های همجوار مراجعه شود.
وی اظهار کرد: اتاق بازرگانی باید در امر فروش تولیدات داخلی و رونق اقتصادی استان تلاش بیش از پیش داشته باشد و دولت نیز آماده است که در بخش های زیر ساختی و فنی و مهندسی حمایت های لازم را انجام دهد.
وی با انتقاد از برخی افراد که تولیدات خارجی را وارد می کنند و مانع رونق اقتصادی می شوند، گفت: در استان کارخانه هایی وجود دارند که محصولات آن با جنس خارجی برابری می کند و حتی از آن بهتر است ولی برخی به جای خرید از آن کارخانه اقدام به واردات می کنند که باید جلوی این امر گرفته شود.
استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم افزایش مشوق های صادراتی برای واحدهای تولیدی استان افزود: باید مشوق های صادراتی و تولیدی را جدی بگیریم زیرا این امر در دنیای امروز ابزاری مهم در توسعه تولید داخل و صادرات است.
سعادت ادامه داد: کشور های همسایه به صادر کنندگان 18 درصد مشوق صادراتی پرداخت می کنند و ما هم باید در این مسیر حرکت کنیم.
به گزارش ایرنا، در این جلسه تعدادی از مدیران بخش خصوصی و دولتی استان، مسائل و مشکلات تولید و صادرات را با استاندار اذربایجان غربی در میان گذاشتند.
8135/ 2093 خبرنگار: شهین بیدادرس انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.