عبدالله فتح الله زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با استفاده از این تسهیلات 738 دستگاه تراکتور، 53 دستگاه کمباین و 759 دستگاه سایر ادوات کشاورزی توسط کشاورزان خریداری و در جهت بهبود تولیدات بخش کشاورزی مورد استفاده قرار گرفت.
وی اضافه کرد: در حال حاضر 43 هزار و 372 دستگاه انواع تراکتور باغی و زراعی، 122 هزار و 160 دستگاه انواع ادوات دنباله بند و 860 دستگاه کمباین در سطح استان وجود دارد که به طور میانگین برای هر دستگاه تراکتور، 2.8 درصد انواع ادوات دنباله بند موجود است.
وی با اشاره به اینکه توسعه مکانیزاسیون در بخش کشاورزی از اهمیت ویژه ای برخوردار است، اظهار کرد: امسال نیز برای آذربایجان غربی 56 میلیارد و 200 میلیون ریال تسهیلات مکانیزاسیون بخش کشاورزی در نظر گرفته شده که امیدواریم بتوانیم به طور کامل آن را جذب کنیم.
وی ادامه داد: ضریب مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان در سال 95 از 1.41 به 1.46 درصد اسب بخار در هر هکتار ارتقا یافته که رقم مناسبی است.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی دارای 800 هزار هکتار اراضی کشاورزی با 235 هزار بهره بردار است و سالانه از سطح اراضی و باغ های این استان 5.5 تا 6 میلیون تن انواع محصول برداشت می شود؛ چغندر قند، سیب، گندم و انگور جزو مهمترین محصولات تولیدی استان به شمار می رود.
آذربایجان غربی جزو استان های دارای رتبه برتر در تولیدات دامی در کشور است که علاوه بر تامین نیازهای گوشتی و لبنیاتی داخل استان نسبت به صادرات این محصولات به خارج از استان نیز مبادرت می شود.
این استان با دارا بودن 9 میلیون واحد دامی و صدها هزار هکتار مرتع یکی از فعال ترین استان های کشو ر در زمینه دامپروری است.
8135/ 2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.