ایرج شجاعی روز چهارشنبه در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهاباد در سال 1396، اظهار کرد: اخلاق رقابت، اخلاق انتخاباتی، فرهنگ انتخابات موضوع و فرهنگ هایی است که باید در جامعه نهادینه شود و در این راه دانشگاه ها و آموزش و پرورش بسیار موثر هستند.
وی با بیان اینکه نتیجه انتخابات هر چه باشد باید همه قبول کنیم، افزود: البته نهادینه شدن فرهنگ در بخش های مختلف از جمله انتخابات زمان بر است ولی تاثیر خود را در آینده نشان خواهد داد.
شجاعی همچنین با اشاره به جا نیفتادن فرهنگ کار به خصوص کارهای یدی و فنی، گفت: فرهنگ کار هم باید در جامعه نهادینه شود و همه به دنبال رشته های پزشکی یا پشت میزنشینی نباشند.
فرماندار مهاباد یادآور شد: فرهنگ نادرست در انتخاب رشته تحصیلی آغاز فرهنگ نادرست کار در جامعه است به طور مثال اکنون بیشتر دانش آموزان برای تحصیل به رشته علوم تجربی هجوم آورده اند بر این اساس آسیب های بسیاری را به دنبال خواهد داشت از جمله میزان بیکاری در جامعه را افرایش و قبولی در دانشگاه ها را کاهش می دهد.
شجاعی تاکید کرد: نیاز جامعه به رشته های فنی و حرفه ای، صنعت و ریاضی و فیزیک بیشتر است و بازار کار آن هم تا حدودی وجود دارد، در رشته هایی همچون جوشکاری، مکانیک ماشین، برقکاری و غیره کمبود وجود دارد اما کمتر کسی رغبت یا مهارت انجام آنها را دارد.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان مهاباد نیز در این نشست گفت: وفا به عهد واجب است و خداوند به آن تاکید دارد.
حجت الاسلام یاسر آقامحمدی اظهار کرد: حضور مردم در انتخابات ضرورت اول است اما آنچه از اهمیت کمی برخوردار نیست رعایت اخلاق و وفای به عهد در انتخابات و پس از انتخابات است.
وی افزود: بر این اساس نباید شعاری داده شود که از ظرفیت توانایی نامزد بالا باشد و نتواند به آن جامه عمل بپوشاند.
قادر مرادی دبیر شورای فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهاباد نیز در این نشست با اشاره به مصوبات قبلی شورا گفت: دوره های آموزشی در خصوص استفاده از فضای مجازی در سطح شهرستان برگزار شده است که نقش موثری در نحوه بهتر استفاده از آن خواهد داشت.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ایران همزمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا و نخستین انتخابات میاندوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 96 همزمان با سراسر کشور برگزار می شود.
شهرستان مهاباد با حدود 237 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.