جمال خسروی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در دولت تدبیر و امید به رغم بی مهری ها و انتقادهایی که شده کارهای خوبی در بخش بهداشت و درمان صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در بخش عمرانی 12 باب خانه بهداشت با 9 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه ساخته شد.
خسروی بیان کرد: برای بهبود استاندارد مراکز مجری طرح پزشک خانواده بتن ریزی حیاط مراکز علی آباد و کلتپه، مرمت و بازسازی تأسیسات آب و گرمایشی و سرمایشی، رنگ آمیزی مراکز علی آباد، جوانمرد، کلتپه، ایزوگام بام مرکز علی آباد، پلاک بندی نمای مرکز شهریکند و تعمیرات اساسی پانسیون پزشک مرکز جوانمرد با اعتبار چهار میلیارد ریال صورت گرفته است.
وی از ساخت ساختمان مرکز فوریت های پزشکی جوانمرد با اعتبار یک میلیارد و 30 میلیون ریال خبر داد و گفت: برای تجهیز این مرکز مبلغ 180میلیون ریال اعتبار نیز هزینه شده است.
فرماندار بوکا ن ادامه داد: در این مدت 2 دستگاه آمبولانس تویوتا برای مرکز فوریت های پزشکی بوکان اختصاص پیدا کرد و در حال حاضر پنج پایگاه فوریت های پزشکی با 6 دستگاه آمبولانس و 33 نفر کارمند مشغول خدمات دهی به همشهریان است.
وی گفت: در سال 1393 همزمان با سراسر کشور طرح بزرگ تحول سلامت در بیمارستان بوکان اجرا شد که این طرح شامل برنامه هایی همچون کاهش فرانشیز بیماران، ارتقای هتلینگ بیمارستان، رایگان شدن زایمان طبیعی، تهیه ملزومات پزشکی توسط بیمارستان ، ارائه خدمات پاراکلینیکی در داخل بیمارستان، طرح پزشک مقیم و بهبود کیفیت ویزیت پزشکان می باشد.
خسروی ادامه داد: در دولت یازدهم ساخت و افتتاح 12 باب خانه بهداشت دیگر در روستاهای ناچیت، یکشوه، قره گل، لگز، پاشبلاغ، ینگیجه، ساریقامیش اختاچی، سلامت، حاجی لک، سرد کوهستان، غوث آباد و اسکی بغداد صورت گرفت که 2 هزار و 819 خانوار و 12 هزار و 721 نفر جمعیت را زیر پوشش قرار می دهد.
وی از تکمیل شدن طرح توسعه بیمارستان شهید قلی پور بوکان با اعتباری بالغ بر 160 میلیارد ریال خبر داد و گفت: 6 میلیارد ریال دیگر نیز برای تجهیزات پزشکی و تجهیزات اداری هزینه شده است.
فرماندار بوکان افزود: در دولت تدبیر و امید آرزوی دیرینه مردم این شهرستان برای افتتاح مرکز تصویربرداری که شامل ام آر آی، سی تی اسکن و ماموگرافی است تحقق پیدا کرد و برای ایجاد این مرکز 100میلیارد ریال هزینه شد.
وی ادامه داد: افتتاح طرح توسعه مرکز جامع شهدا با 600 متر زیربنا با اعتبار بیش از 2 میلیارد و 500 میلیون ریال انجام شد و بیش از 21 هزار نفر جمعیت را زیر پوشش دارد.
رئیس شورای اداری بوکان اضافه کرد: به منظور افزایش فضای بیمارستان ساخت ساختمان کلینیک تخصصی با اعتبار 3 میلیارد و 300 میلیون ریال به متراژ 1800 متر مربع انجام شد.
وی از واگذاری ساخت ساختمان پایگاه سلامت جامعه دانش ( شهرک فرهنگیان) به پیمان با اعتبار 3 میلیارد و 750 میلیون ریال با زیربنای 275 متر مربع خبر داد و اظهار کرد : آغاز عملیات ساخت سه مرکز خدمات جامع سلامت در روستاهای تیکانتپه، رحیم خان و کوره کانی با اعتبار حدود 20 میلیارد ریال با زیر پوشش قراردادن حدود 2 هزار خانوار با 9هزارو 500 نفر جمعیت و 36 روستا آغاز شده است.
فرماندار بوکان از راه اندازی مجهزترین مرکز طب کار بهداشت حرفه ای و مرکز طب کار رانندگان در مجموع با اعتبار 800 میلیون ریال خبر داد و گفت: با بهره برداری از این مراکز بیش از چهارهزار نفر از کارگران مراکز صنعتی تحت پوشش قرار می گیرد.
خسروی کاهش هزینه های درمانی برای روستائیان به سه درصد و شهرنشینان به پنج درصد را از دیگر دستاورد های دولت یازدهم در عرصه سلامت برشمرد و اظهار کرد: به رغم بی مهری و تنگناهای اقتصادی خدمات زیادی در بخش بهداشت در شهرستان بوکان ارائه می شود.
شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت درجنوب استان آذربایجان غربی قرار دارد که از این تعداد 195هزار نفر آن در شهر ساکن هستند.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.