عبدالحسین علی اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد مسافر با انجام 630 هزار سفر جابجا شده اند که نشان دهنده جابجایی حدود 10 نفر در هر سفر است.
وی با اشاره به اینکه این آمار به علت استفاده از سواری در حمل و نقل های درون و برون استانی کمتر شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سه هزار و 596 دستگاه خودروی در قالب ناوگان حمل و نقل عمومی در آذربایجان غربی فعال بوده که از این تعداد هزار و 684 دستگاه سواری و هزار و 912 دستگاه اتوبوس و مینی بوس است.
وی ادامه داد: با نگاه ویژه دولت به بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل عمومی آذربایجان غربی به ویژه اتوبوس، هم اکنون بیش از 80 درصد از 681 دستگاه اتوبوس مورد استفاده در استان از نوع ویژه است.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: این اتوبوس های ویژه علاوه بر مسیرهای برون استانی، در مسیرهای درون استانی زیر 300 کیلومتر نیز فعال است و به شهروندان و مسافران خدمات لازم را ارائه می کند.
به گزارش ایرنا، در حال حاضر 12 هزار کیلومتر جاده اصلی، فرعی و بزرگراه در آذربایجان غربی وجود دارد که از این میزان بیش از هشت هزار و 500 کیلومتر راه روستایی و سه هزار و 500 کیلومتر بزرگراه، جاده اصلی و فرعی است.
2093/3072 ** خبرنگار: صابر چهرقانی ** انتشاردهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.