به گزارش ایرنا سردار عابدین خرم روز سه شنبه در اولین نشست از سلسله نشست های فرهنگی، اجتماعی در ارومیه افزود: اردوهای راهیان نور نوعی حرکت فرهنگی است که توسط سپاه و بسیج حمایت می شود اما اگر سازمان های مردم نهاد تمایل داشته باشند، سپاه آماده است تا این برنامه را به سمن ها واگذار کند.
وی بیان کرد: اسفند ماه سال گذشته یکهزار و 300 دانشجوی خواهر و برادر عازم اردوهای راهیان نور جنوب کشور شدند که گام مهمی در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.
سردار خرم 80 درصد پیشرفت های امروز انقلاب اسلامی را مدیون تلاش جوانان دانست و اضافه کرد: این قشر با تلاش‌های خود و با نقش‌آفرینی در عرصه‌های مختلف توانست افتخارات بسیاری نصیب کشور کند.
وی افزود: قشر جوان برای نقش‌آفرینی بهتر و بیشتر در جامعه باید بیشتر با آثار اساتیدی نظیر شهید مطهری انس بگیرد زیرا چنین آثاری می‌توانند زمینه ارتقای علمی و نفسانی را فراهم کند.
وی دفاع جانانه جوانان در دوران دفاع مقدس را مصداق بارز حضور موفق آنها در عرصه خدمت به انقلاب اسلامی دانست و ادامه داد: این بخش آمادگی دارد تا برنامه های فرهنگی با محوریت آسیب های اجتماعی را به کمک سازمان های مردم نهاد و جوانان برگزار کند.
سردار خرم جذب حداکثری جوانان در کارهای فرهنگی و اجتماعی را نوعی هنرمندی بیان کرد و گفت: برای ماندگاری کارهای فرهنگی باید آنها را با هنر آمیخت.
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در کشور دو قطبی گری وجود ندارد، اظهار کرد: در این زمینه قطب اصلی، انقلاب اسلامی و آن هم در مقابل استکبار جهانی است و جامعه و مردم را نباید تقسیم بندی کرد.
به گزارش ایرنا سالانه افزون بر 50 هزار دانش آموز از مناطق عملیاتی آذربایجان غربی بازدید می کنند.
این استان سالانه پذیرای بیش از 200 هزار نفر زائر راهیان نور از سراسر کشور است که 30 درصد این زائران دانش آموزان هستند.
آذربایجان غربی استانی در شمال غرب کشور است که علاوه بر مناطق سردشت و پیرانشهر که درگیر مستقیم هشت سال دفاع مقدس بوده است در درگیری با گروهک های ضد انقلاب شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
این استان با تقدیم بیش از 12 هزار شهید توانسته است سند پر افتخاری را برای خود در تاریخ دفاع از ایران و انقلاب شکوهمند اسلامی به نام خود به ثبت رساند.
7125/3072 ** خبرنگار: طاهره نوید آرین ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.