جواد پورصمد روز سه شنبه در حاشیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: 55 عکس پرتره در خصوص دریاچه ارومیه، لجن درمانی در ساحل آن و سوژه های بکر عکاسی در کرانه این دریاچه در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.
وی افزود: از این تعداد 19 عکس هوایی وجود دارد که در فروردین ماه امسال از فراز دریاچه ارومیه گرفته شده و فرم های به وجود آمده توسط آب، پرواز فلامینگوها و تقابل رنگ های مختلف در این دریاچه را نمایش می دهد.
وی با بیان اینکه عنوان 'زنده ام من' برای این نمایشگاه تداعی گر حیات دوباره دریاچه ارومیه است، اضافه کرد: احیای دریاچه ارومیه و افزایش آب آن نسبت به گذشته به صورت محسوس در عکس های هوایی به چشم می خورد.
وی با گلایه از امکانات موجود برای تهیه عکس هوایی بیان کرد: تصاویر هوایی گرفته شده در این پروژه، با هواپیمای دونفره بوده که مناسب عکاسی نیست و خطرهای بسیاری نیز به همراه داشت.
پورصمد گفت: هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه را چاپ کتابی با موضوع دریاچه ارومیه دانست و گفت: هرچند بازدید از نمایشگاه عکس ارزشمند است ولی تاثیرگذاری آن ماندگار نیست و برای تاثیرگذاری بیشتر باید به انتشار عکس ها در قالب کتاب روی آورد.
به گزارش ایرنا، این نمایشگاه در نگارخانه میلان به نشانی خیابان مولوی- خیابان امین- خیابان ارمغان- خیابان ارغوان- نبش کوچه 7 دایر است و علاقه مندان می توانند از ساعت پنج عصر تا 10 شب از آن بازدید کنند.
به گزارش ایرنا، دریاچه ارومیه در دوران پرآبی و کم آبی همواره یکی از سوژه های مهم عکاسان به شمار می رود.
7129/2093 ** خبرنگار: توحید محمودپور** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.