به گزارش خبرآنلاین آذربایجان غربی،جشنواره ملی و نمایشگاه اقتصاد مقاومتی فرش دستباف افشار تکاب با حضور مسئولین استانی و محلی و همچنین تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرد.

نماینده زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون فرش و صنایع دستی مجلس در آئین افتتاح جشنواره ملی فرش دستباف تکاب گفت: احیای فرش دستباف در کشور یک ضرورت و تکلیف ملی به شمار می رود.

علی وقفچی افزود: توسعه بازارهای فرش دستباف از راههای برای رسیدن به اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی بیان کرد: برای دستیابی به تولید و اشتغال و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی احیای فرش دستباف درکشور یک راهکار اصلی و اساسی به شمار می رود.

وی اظهار کرد: فرش دستباف یکی از بهترین جایگزین‌ها برای نفت است که باید توجه ویژه ای نسبت به آن صورت بگیرد.

رئیس فراکسیون فرش مجلس با بیان اینکه فرش دستباف بخشی از شناسنامه ایران است، ادامه داد: برای تقویت تولید و اقتصاد داخلی و مقابله با تحریم‌ها تولید و صادرات فرش دستباف می تواند به عنوان یک اهرم قوی و اثر بخش عمل کند.

وقفچی افزود: برای احیای تولید و صادرات فرش دستباف باید بخش خصوصی حضور پررنگ تری در این عرصه داشته باشد.

نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب نیز در این جشنواره گفت: فرش دستباف افشار تکاب مظهر زیبایی ها، قابلیت ها، هنرو غیرت مردم تکاب است.

جهانبخش محبی نیا افزود: باید تمهیداتی به کار گرفته شود تا فرش دستباف نفیس شهرستان تکاب به عنوان کالایی گران قیمت و اثر هنری درسطوح ملی و بین المللی شناخته شود.

وی ادامه داد: برای حفظ و ارتقای جایگاه فرش دستباف تکاب رعایت ترکیب، تلاش و تعامل بیشتر برای اثرگذاری لازم و ضروری است.

دیگر نماینده مردم میاندوآب، شاهیندژ و تکاب در مجلس شورای اسلامی نیز در جشنواره ملی فرش دستباف تکاب با تاکید بر ضرورت اثر بخشی فرش دستباف تکاب در اقتصاد منطقه گفت: راه اندازی بورس محلی از نیازهای اصلی فرش دستباف تکاب است.

همایون هاشمی افزود: بورس محلی فرش دستباف تکاب محل مناسبی برای رشد و توسعه جریان سیال اثرگذاری اقتصادی در منطقه خواهد بود و باید برای راه اندازی آن تلاش مضاعف صورت گیرد.

وی با بیان اینکه ظرفیت های فرش دستباف تکاب تاکنون مغفول مانده اظهارکرد: تسهیل فرآیند پرداخت تسهیلات بانکی به قالیبافان و راه اندازی نمایشگاه دائمی فرش دستباف می تواند فرش دستباف تکاب را از بن بست خارج کند.

هاشمی بیان کرد: افزایش تولید فرش دستباف می تواند تکاب را به دروازه صادرات فرش تبدیل کند.

 

46

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 634405
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.