سید هادی بهادری روز دوشنبه با حضور در خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز آذربایجان غربی با اشاره به مسیر 180 کیلومتری این خط آهن، اظهار کرد: این طرح طی 10 سال تنها 70 کیلومتر پیشرفت داشت و پس از روی کار آمدن دولت تدبیر و امید و در سه سال گذشته، 70 کیلومتر مابقی نیز به اتمام رسید.
وی با بیان اینکه هم اکنون سوت قطار در شهرستان نقده به گوش می رسد، افزود: با تلاش دولتمردان، خط آهن در خرداد سال جاری به ارومیه می رسد.
وی در رابطه با تاخیر یک ماهه در اتمام طرح قطار مراغه - ارومیه، گفت: بارش های مناسب و افت دمای هوا موجب شد تا این طرح یک ماه با تاخیر به اتمام برسد.
بهادری با اعلام اینکه برای هر کیلومتر ریل گذاری 45 تا 50 میلیارد ریال هزینه شده است، اظهار کرد: زیرسازی مسیر خط آهن تا ایستگاه ارومیه تکمیل شده و تنها بخشی از عملیات ریل گذاری باقی مانده است.
وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی 85 درصدی ایستگاه قطار ارومیه، گفت: ایستگاه قطار ارومیه پنج کیلومتر خارج از شهر واقع شده و جهت رعایت حال شهروندان، ایستگاه دیگری در داخل و ورودی شهر احداث می شود.
به گزارش ایرنا، 10 هزار میلیارد ریال برای اجرای راه آهن ارومیه - مراغه هزینه شده و برای اتمام آن حدود سه هزار و 500 میلیارد ریال دیگر نیز نیاز است.
طرح راه آهن مراغه - ارومیه با 180 کیلومتر طول و با هدف اتصال مرکز آذربایجان غربی به شبکه سراسری راه آهن از سال 80 شمسی آغاز شده است و اجرای آن هنوز ادامه دارد.
برای ارتباط شبکه ریلی مهاباد به ارومیه نیز باید 98 کیلومتر ریل گذاری صورت گیرد و تاکنون 28 کیلومتر آن تا شهرستان نقده ریل گذاری شده و 70 کیلومتر آن نیز در دست اجراست.
منابع اعتباری این طرح با تدبیر دولت یازدهم و سازمان برنامه و بودجه تهیه شده و هیچ محدودیتی در این خصوص وجود ندارد؛ به طوری که تمام کارگاه ها فعال است و مطالبه های پیمانکاران به موقع پرداخت می‌شود.
3214/3072 ** خبرنگار: شاهین سپهراد ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.