فرمانده انتظامی آذربایجان غربی از کشف بیش از 29 تن انواع مواد مخدر در استان خبرداد.

به گزارش ایسنا منطقه آذربایجان غربی صبح امروز سردار ناصر اصلانی در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان غربی که در سالن استانداری برگزار شد در خصوص اقدامات انتظامی استان در سال 95،با بیان اینکه در سال گذشته 29 تن و 552 کیلوگرم انواع مواد مخدر دراستان کشف شده است افزود: از این مقدار مواد کشف شده،13 تن و 293 کیلوگرم توسط نیروهای انتظامی آذربایجان غربی،3هزار و 724 کیلوگرم توسط مرزبانی،یک هزار و 530 کیلوگرم به همت اطلاعات،2 هزار و 540 کیلوگرم توسط بسیج و سپاه،بیش از 5 کیلوگرم توسط گمرکات استان، 938گرم توسط اراده کل زندانها و 129گرم انواع مواد مخدر توسط پلیس فرودگاه آذربایجان غربی کشف شده است.

وی با اشاره به تفکیک میزان مواد مخدر کشف شده توسط انتظامی آذربایجان غربی گفت: از مجموع 13 تن و 293 کیلوگرم مواد مخدر کشف شده در استان،8 تن و910 کیلوگرم انواع پیش سازها و اسید، 4 تن  و 383 کیلوگرم تریاک، هروئین، حشیش و کراک کشف شده است.

سردار اصلانی ادامه داد: در طی این عملیات کشف در سال گذشته،83 باند مواد مخدر منهدم،5 هزار و 605 نفر قاچاقچی توزیع کننده و 8 هزار و 30 معتاد متجاهل توسط انتظامی استان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به برگزاری 7 جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر در سال 95،به ریاست استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال گذشته 58 مصوبه تصویب شد که از این تعداد 54 مورد اجراشد و 4 مصوبه باقی مانده در حال پیگیری است.

وی با اشاره به برگزاری جلسات شورای فرعی هماهنگی مباره با مواد مخدر در شهرستانهای 17 گانه آذربایجان غربی در سال گذشته تصریح کرد: در سال گذشته  204جلسه کاری در شهرستانها برگزار شد که از این تعداد 193 جلسه با حضور فرمانداران  تشکیل شده که به لحاظ برنامه ریزی بازخوردهای بسیار خوبی کسب شد.

سردار اصلانی با بیان اینکه سال گذشته نسبت به سال ماقبل در حوزه کشفیات مواد مخدر افزایش96 درصدی را در آذربایجان غربی شاهد بودیم افزود: افزایش8 درصدی دستگیری قاچاقچی،افزایش کشف انواع قرص های191 درصد،افزایش 108 درصدی شناسایی معتاد و اعزام به مراکز درمانی،افزایش 2 درصدی انهدام باند و افزایش 72 درصدی  در اجرای طرح های ارتقاء امنیت اجتماعی و افزایش 31 درصدی در پاکسازی مناطق الوده استان از اقدامات انتظامی اذربایجان غربی بوده است.

وی با اشاره به اینکه نرخ شیوع مواد مخدر در استان در سال و 90،93 بوده است آذربایجان غربی جز 4 استان اولویت دار ازلحاظ الودگی به مواد مخدر در بین استانهای کشور شناخته شده بود افزود: پس از 5 سال ،بعد از انجام بررسی های لازم در حوزه شیوع شناسی در سال 94 این میزان از 93/3 به 42/1 درصد کاهش یافته و رتبه 22 را درکشور از لحاظ آلودگی داریم.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته،برای یک میلیون و 66 هزار و 587 نفر توسط کمیته فرهنگی انتظامی استان آموزش های لازم در خصوص اشنایی با انواع مخدر انجام شده است خاطر نشان کرد: آموزش در خانواده،129 هزار و 44 نفر،آموزش در ادارات و کارخانجات، 87 هزار و 976 نفر،آموزش در محلات، 138 هزار و 297 نفر از جمله اموزشهای سال 95 بوده که نسبت به مدت مشابه سال ماقبل افزای دو برابری را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اقدامات تخصصی کمیته درمان و حمایت های اجتماعی استان گفت: در سال گذشته تعداد مراکز درمانی و کاهش آسیب اعتیاد استان 145 مرکز بوده که از این تعداد،44 مرکز دولتی و 101 مورد غیر دولتی مشغول فعالیت هستند.

سردار اصلانی ادامه داد: 21 هزار و 500 نفر تحت پوشش مراکز درمانی و کاهش آسیب آذربایجان غربی در سال 95 قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه 160 مورد نظارت به مراکز درمان و کاهش آسیب استان در سال گذشته انجام شده است تصریح کرد:افزایش شیلتر مردان از 21 نفر به 40 نفر،افتتاح گرمخانه شهرداری ارومیه و پلمپ واحد اقامتی غیر مجاز در نقده از اقدامات این کمیته در سال گذشته بوده است.

سردار اصلانی با اشاره به راه اندازی کمپ اقامتی ترک اعتیاد زنان در ارومیه گفت: کمپ ترک اعتیاد بانوان با ظرفیت 60 نفر راه اندازی شد که این مرکز پاسخگوی استان است.

وی گفت: آذربایجان غربی با همکاری بهزیستی به عنوان استان پیشتاز در راه اندازی طرح موبایل سنتر در سال گذشته معرفی شد که به صورت نوبتی در مناطق آلوده و حاشیه ای حضور یافته و روزانه 45 نفر تحت درمان قرار می گیرند.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی به اعتبارات اشاره کرد و گفت:  27میلیارد و 620 میلیون و 406 هزار ریال اعتبار از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر برای استان در نظر گرفته شده بودکه کلیه اعتبارات تخصیص یافته است.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.