به گزارش ایرنا، رضا نقی زاده روز یکشنبه در آیین تجلیل از کارفرمایان و کارگران شهرستان سلماس افزود: میانگین نرخ بیکاری در کشور 12.4 درصد است ولی این رقم در آذربایجان غربی 1.5 درصد کمتر بوده و به 10.9 درصد می رسد.
وی با اشاره به شعار سال 96 به نام اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال اضافه کرد: در سه ماه اول سال جاری با همکاری تمامی دستگاه های اجرایی سند توسعه آذربایجان غربی در زمینه اشتغال تدوین می شود.
وی اظهار کرد: با وجود این سند می توان همه موارد و برنامه هایی را که در جهت بهبود جایگاه کارگران در جامعه لازم است، دنبال کرد.
وی اصلی ترین وظیفه مجموعه تعاون، کار و رفاه اجتماعی را صیانت از نیروی کار دانست و ادامه داد: شفافیت سازی در خصوص زحمات کارگران باید انجام شود که با تحقق این امر، تصویر بهتری از این قشر در جامعه ایجاد می شود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: برای اولین بار در شهرستان سلماس با امضای سه تفاهم نامه بین این اداره کل در زمینه کارآفرینی، دانشجویان بعد از فارغ التحصیلی دارای مهارت می شوند.
رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی سلماس هم در این مراسم گفت: سال گذشته بیش از 852 مورد بازدید و سرکشی از واحدهای کارگری، تولیدی و خدماتی این شهرستان صورت گرفت.
محمد رستمی با بیان اینکه هشت هزار و 730 کارگر مشمول قانون کار و 19 هزار و 200 کارگر بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان فعالیت دارند، افزود: 342 پرونده توسط هیات های تشخیص و شوراهای حل اختلاف در سال گذشته رسیدگی شد.
به گزارش ایرنا، در پایان مراسم از 50 کارگر و کارفرمای نمونه واحدهای تولیدی و خدماتی سلماس تجلیل به عمل آمد و همچنین یک واحد تولیدی مبل در شهرستان سلماس با اشتغالزایی مستقیم 60 نفر و با سرمایه 30 میلیارد ریالی توسط بخش خصوصی به بهره برداری رسید.
شهرستان سلماس با 200 هزار نفر جمعیت در 85 کیلومتری ارومیه مرکز آذربایجان غربی قرار دارد.
7156/ 2093** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.