رسول روشنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: علاوه بر آن 9 درصد این تلفات بر اثر بروز شکستگی های متعدد در نواحی مختلف بدن و هشت درصد به علت خونریزی اتفاق می افتد و این موارد در سال های اخیر همواره سهم عمده جان باختن شهروندان را در تصادفات رانندگی داشته است.
وی اضافه کرد: طبق بررسی های صورت گرفته در سوانح رانندگی سال گذشته، 45 درصد از تلفات سوانح رانندگی در برخورد 2 وسیله نقلیه، 26 درصد بر اثر واژگونی وسایل نقلیه و 21 درصد نیز بر اثر برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده اتفاق افتاده است.
وی با اشاره به اینکه سهم موتورسیکلت در تصادفات فوتی سال گذشته آذربایجان غربی 14 درصد بود، اظهار کرد: این در حالی است که سهم مینی بوس و اتوبوس در این تصادفات 6 دهم درصد برآورد شده که نشان دهنده ایمنی ناوگان حمل و نقل عمومی است.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان غربی ادامه داد: هشت درصد از تلفات سوانح رانندگی سال گذشته کمتر از 10 سال و یک سوم این تلفات بین 31 تا 50 سال سن داشتند.
به گزارش ایرنا، سال گذشته 644 نفر در سوانح رانندگی جاده ای، شهری و مسیرهای روستایی استان جان خود را از دست دادند و بیش از 11 هزار نفر نیز مصدوم شدند.
تلفات سوانح رانندگی در سال 95 در آذربایجان غربی حدود 10 درصد بیشتر از سال 94 بوده است.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.