به گزارش خبرنگار ایرنا، فرماندار ویژه میاندوآب پنجشنبه شب در آئین شبانه روزی شدن این درمانگاه گفت: انقلاب اسلامی هدیه خداوند متعال به ملت ایران است و آن را مدیون بنیانگذار انقلاب و خون شهدا هستیم و حضرت امام با مقابله در برابر استکبار، موجب شد تا انقلاب به پیروزی برسد.
ناصر امیری با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مردم از تاکیدات رئیس جمهوری است، افزود: این ملت با اهداء جان خود و خون جوانان از کیان این کشور دفاع کردند و لایق خدمت رسانی های مناسب هستند.
امیری خدمت به خلق را زمینه رضایت الهی دانست و گفت: وقتی مسئولان با عمل به وظایف خود صادقانه و با مدیریت جهادی به مردم خدمت می کند و رضایت آحاد جامعه را کسب می کند به یقین خداوند نیز از وی راضی خواهد بود.
فرماندار میاندوآب همچنین اظهار کرد: کاری نداریم در گذشته چه اتفاق افتاده با آن کاری نداریم، اما حاضر به مناظره و کار کارشناسی و پاسخگوئی نسبت به وضع موجود هستیم و همه می دانند دولت یازدهم خزانه خالی را تحویل گرفت و مردم بصیر ایران به این مسائل آگاه بوده و هستند.
امیری با قدردانی از شورای نگهبان در احراز صلاحیت 6 تن از نامزدان ریاست جمهوری، گفت: دولت یازدهم از ابتدای فعالیت خود با پیروی از رهنمود های مقام معظم رهبری، به ماموریت خود ادامه داده و این خط و مشی را همیشه سرلوحه کار خود قرار خواهد داد.
وی با اشاره به دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه سلامت گفت: در گذشته بیماران در مراکز درمانی تا زمانی که تمام هزینه های درمانی خود را پرداخت نمی کردند ترخیص نمی شدند، اما دولت یازدهم در کنار طرح تحول سلامت با اجرایی کردن طرح بیمه سلامت، در سطح کشور از خدمات درمانی بهره مند می شوند.
امیری تاکید کرد: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که بیماران نباید به غیر از رنج بیماری ،دغدغه دیگری داشته باشند، اینک مردم در مواقع بستری در بیمارستان ها دغدغه تامین هزینه درمان خود را ندارند اما در گذشته داروها در گمرک انباشته می شدند و مردم نمی توانستند به آنها دسترسی داشته باشند.
وی به اقدامات شاخص دولت یازدهم در حوزه سلامت میاندوآب اشاره کرد و گفت: ساخت فاز دوم بیمارستان فاطمه زهرا (س) در 10هزار مترمربع با اعتبار 130 میلیارد ریال، ساخت کلینیک تخصصی در محوطه بیمارستان فاطمه زهرا(س) در زیر بنای یکهزار و 800 مترمربع با اعتبار 40 میلیارد ریال و همچنین ساخت کلینیک تشخیص بیماران سرطانی در 700 مترمربع زیربنا با اعتبار 20 میلیارد ریال از جمله این اقدامات است.
وی اضافه کرد: ساخت و بهره برداری از 20 باب خانه بهداشت روستایی با هزینه 20 میلیارد ریال اعتبار در سطح شهرستان و ساخت و بهره برداری از بخش ICU بیمارستان عباسی با اعتبار 4.5 میلیارد ریال از محل مشارکت خیران و 11 میلیارد ریال از منابع طرح تحول نظام سلامت از دیگر هدایای نظام و دولت تدبیر و امید به بخش سلامت شهرستان میاندوآب بود.
بخشدار باروق نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت شبانه روزی شدن درمانگاه این بخش افزود: طولانی بودن بعد مسافت از مرکز شهرستان و پراکندگی روستاهای این بخش، شبانه روزی شدن این درمانگاه را ضروری تر می کرد چراکه مردم هنگام مراجعه به مراکز درمانی شهر میاندوآب به ویژه در شب ها به جهت بعد مسافت و هم اینکه در فصول سرد سال با توجه به بارش برف با مشکل مواجه می شدند.
علی ابراهیم نژاد گفت: با توجه به جمعیت شهر باروق، درمانگاه فوق شرایط واجد برای شبانه روزی شدن را نداشت،اما با تلاش و پی گیری فرماندار و مدیریت شبکه بهداشت و درمان میاندوآب این امر تحقق پیدا کرد.
وی با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته برای عمران و آبادانی این بخش در 3.5 سال اخیر، گفت: راه اندازی گیرنده دیجیتال، گازرسانی به 37روستا در حالی که به 2 روستا گازرسانی شده بود، تقویت شبکه تلفن همراه ، راه اندازی اینترنت پرسرعت، ساماندهی بازار دواب روستای گل سلیمان آباد و تعبیه امکانات رفاهی و محوطه سازی آن، برگزاری جشنواره تولیدات زنان روستایی برای اولین بار در منطقه و حضور آن در جشنواره بین الملی تهران به نمایندگی از شهرستان میاندوآب از جمله این اقدامات است.
وی اظهار کرد: حضور گسترده مسولان برای رسیدگی به مشکلات بخش باروق که علاوه بر مسولان استانی، شاهد حضور 2 تن از وزرا و 2 تن از معاونان رییس جمهوری بودیم که در تاریخ این بخش بی سابقه بوده است.
بخشدار باروق راه اندازی داروخانه در شهر باروق، ساخت چندین خانه بهداشت روستایی، راه اندازی فوریت های پزشکی 115 در این بخش، تکمیل ساختمان درمانگاه و تهیه نقشه طرح هادی در تمام روستاهای بالای 20 خانوار بخش، خرید و تعبیه وسایل بازی کودکان در برخی روستاهای بخش باروق را از اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد.
وی گفت : در دولت یازدهم به اندازه 38 سال از عمر انقلاب در بخش باروق کار شده است.
سهراب حیدری مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان میاندوآب در این آیین گفت: درمانگاه شبانه روزی شهر باروق آرزوی دیرینه مردم شهر باروق و حومه بود به طوری که با بهره برداری از آن، خدمات درمانی به صورت شبانه روزی به مردم بخش باروق ارائه می شود.
وی ادامه داد: بعد مسافت روستاهای بخش باروق با مرکز شهر میاندوآب و صعب العبور بودن راه دسترسی، گاهی روستائیان را در امر تردد به ویژه در شب هنگام و مواقعی که به خدمات درمانی نیاز داشته باشند، با مشکل مواجه می ساخت که با شبانه روزی شدن این درمانگاه در امر ارائه خدمات درمانی تسهیل و تسریع خواهد شد.
حیدری افزود: این پروژه در زمینی به مساحت یکهزار متر مربع و با اعتبار 10 میلیارد ریال اجرا شده است.
به گزارش ایرنا، ساختمان درمانگاه شهر باروق همزمان با هفته دولت سال 95 با حضور شهیندخت مولاوردی معاونت ریاست جمهوری در حوزه زنان و خانواده به بهره برداری رسیده بود.
بخش باروق با 72 روستا در 25 کیلومتری شهرستان میاندوآب و در یک منطقه کوهستانی و سردسیر واقع شده است.
شهرستان میاندوآب با 199 روستا و بیش از 277 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
3093**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.