حجت الاسلام مجید میرزایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اولین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان همزمان با سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران برگزار شد.
وی اضافه کرد: در پایان این مسابقات زینب محمدنژاد از ایران بالاتر از سیلویا نارودت المنوره از اندونزی و زینب عدنان محمد حسن از عراق رتبه نخست این رقابت را از آن خود کرد.
وی ادامه داد: زینب محمدنژاد تنها نماینده کشورمان در بخش بانوان این دوره از مسابقات بود.
به گزارش ایرنا، زینب محمدنژاد متولد سال 1368 است که از سن هفت سالگی به همراه سه برادر دیگرش که از وی بزرگتر بودند شروع به حفظ قرآن کرده است.
این بانوی حافظ برای اولین بار در سن 9 سالگی در مسابقات کشوری شرکت کرد و در همان سال نیز رتبه اول را به دست آورد.
دو برادر وی نیز حافظ کل قرآن هستند که از بین آنها مرتضی محمدنژاد در بیست و هشتمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران در سال 1390 حضور یافت و موفق به کسب رتبه اول شد.
همچنین نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه به همین مناسبت با صدور پیامی موفقیت این بانوی ارومیه ای در مسابقات بین المللی قرآن کریم بانوان را تبریک گفت.
در پیام حجت الاسلام والمسلین سید مهدی قریشی آمده است: کسب چنین رتبه‌های ارزشمندی که حاکی از وجود ظرفیت‌های متعدد و مستعد قرآنی در استان است، به‌یقین در انگیزش جوانان به انس با قرآن کریم تاثیرات فراوانی خواهد داشت.
در ادامه این پیام آمده است: اینجانب ضمن تبریک کسب رتبه نخست اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم بانوان جهان اسلام در رشته حفظ کل قرآن کریم محضر شما و خانواده محترمتان که موفق به تربیت چهارحافظ کل بوده‌اند، به روح پرفتوح شهید اسلام مصطفی محمد نژاد که جزو حاملان و حافظان قرآن کریم نیز بودند درود می‌فرستم و از همه مسئولان انتظار می‌رود ضمن ارج نهادن به این اتفاق مهم، در استفاده از چنین رویدادهایی برای ترویج و توسعه هرچه بیشتر فعالیت‌های قرآنی در جامعه همت کافی و وافی را داشته باشند.
به گزارش ایرنا، سی و چهارمین دوره مسابقات بین المللی قرآن جمهوری اسلامی ایران از دوم تا ششم اردیبهشت در مصلای امام خمینی(ره) تهران برگزار شد.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.