احمد رحمانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: برای ساخت این مدارس یاد شده بیش از سه میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه لازم است که 'مهدی نجات' خیر تهرانی تعهد به پرداخت آن را قبول کرده است.
وی با بیان اینکه همگی این مدارس یک کلاسه خواهند بود، اظهار کرد: با ساخت این مدارس تعداد مدارس اتاقکی بوکان از 11مدرسه به چهار مدرسه کاهش می یابد.
رحمانی همچنین از ساخت چندین مدرسه دیگر توسط خیر تهرانی در بوکان خبر داد و گفت: هم اکنون این خیر در حال ساخت چهار مدرسه روستایی بوده که یکی از مدارس مدرسه کودکان استثنایی در شهر بوکان است.
وی افزود: پیش از آن نیز مدارس 10 کلاسه 'کهریزه'، 6 کلاسه 'امیر آباد' و سه کلاسه 'زاوا کیو' را برای تحصیل دانش اموزان بوکانی تحویل آموزش و پرورش داده است.
مدیر آموزش و پرورش بوکان ادامه داد: مدارس شهرستان بوکان 2 نوبته بوده و برای اینکه این مدارس به یک نوبته تبدیل شود 37 مدرسه با 420 کلاس درس مورد نیاز است.
رحمانی به تراکم 26 درصدی دانش آموزان در سطح مدارس بوکان نیز اشاره کرد و گفت: هم اکنون و به صورت متوسط تراکم دانش اموزان در سطح کلاس های درس بوکان 26 درصد است هر چند این تراکم در مناطق حاشیه ای شهر به 40 درصد نیز می رسد.
وی اضافه کرد: هم اکنون در منطقه علی آباد به شدت با تراکم دانش اموز به ویژه در مقطع ابتدایی روبرو هستیم که برای کاهش این تراکم نیاز به ساخت چندین مدرسه است.
وی گفت: در شهرستان بوکان هشت مدرسه نیازمند تخریب و بازسازی بوده و78 کلاس درس نیز در حال ساخت است.
به گزارش ایرنا، شهرستان بوکان با 251هزار نفر جمعیت و 43هزار دانش اموز در جنوب استان آذربایجان غربی قرار داردو
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
7510/3093**خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.