محمد حیرت انگیز روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بین پسران پس از نام محمد، نام های ابوالفضل، علی، امیرعلی و امیر حسین در رده های بعدی انتخاب والدین برای نوزادان در سال گذشته قرار داشته است.
وی اضافه کرد: پس از نام فاطمه نیز اسامی زهرا، باران، یسنا و اسری بیشترین انتخاب برای نوزادان دختر این استان بوده است.
وی اظهار کرد: مشکل خاصی در خصوص انتخاب نام در ثبت احوال وجود ندارد ولی شناسنامه نخستین هدیه والدین به فرزندان است و می توان با نام های زیبا، این هدیه را زیباتر کرد که در این خصوص روایت های مختلفی نیز در منابع روایی وجود دارد.
مدیرکل ثبت احوال آذربایجان غربی گفت: پارسال تعداد 67 هزار و 429 ولادت در این استان ثبت شده که از این تعداد 34 هزار و 930 نوزاد پسر و 32 هزار و 499 نوزاد دختر بوده است.
حیرت انگیز افزود: نسبت جنسی حاصل از ثبت ولادت در سال گذشته برابر107 است یعنی در ازای ثبت ولادت 100 نوزاد دختر، ولادت 107 نوزاد پسر به ثبت رسیده است.
وی ادامه داد: حدود 30 درصد از ولادت های ثبت شده در سال 95 مربوط به مادران با سن 25 تا 29 سال بوده است.
وی بیان کرد: در سال گذشته تعداد 14 هزار و 917 فقره فوت نیز در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده است.
به گزارش ایرنا، میزان ولادت در سال های اخیر به تبع کشور در آذربایجان غربی نیز کاهش یافته و به کمتر از 2 نفر برای هر زوج رسیده است که صاحب نظران از این امر ابراز نگرانی می کنند.
این ابراز نگرانی در سطح کشور به حدی است که رهبر معظم انقلاب در 2 سال گذشته سیاست های جمعیتی را ابلاغ فرموده اند و تلاش برای افزایش جمعیت کشور و تسهیل امر ازدواج از جمله این سیاست هاست.
8137/3072 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.