Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA MicrosoftInternetExplorer4

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران آذربایجان غربی از برگزاری جشنواره محمدبن خلیلان در ارومیه خبرداد.

جعفر علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی افزود: اختتامیه جشنواره مقالات علمی پژوهشی طلاب برادران و خواهران آذربایجان‌غربی که با نام محدث جلیل‌القدر محمد بن خلیلان روز پنج شنبه از ساعت 9 صبح در مصلی بزرگ امام خمینی(ره) با حضور حضرت آیت‌الله عابدی برگزار می‌‌شود.

وی با اشاره به هدف از برگزاری این جشنواره گفت: ایجاد انگیزه و زمینه رقابت با نشاط علمی بین طلاب استان، رسیدن به شرایط لازم برای کسب مجوز برگزاری جشنواره علامه حلی (ره) در استان، شناخت نقاط قوت و ضعف معاونت‌های پژوهش و شناسایی زمینه‌های همکاری علمی و فرهنگی بین حوزه علمیه برادران و خواهران از عمده اهداف برگزاری جشنواره است.

علیزاده با بیان اینکه این جشنواره در دو موضوع عمومی و ویژه برگزار می‌شود خاطر نشان کرد: موضوع مقالات در بخش عمومی شامل تفسیر علوم قرآنی، حدیث و درایه، کلام، اخلاق و تربیت، فقه و حقوق اسلامی، فلسفه و منطق، اصول فقه، تاریخ اسلام و تشیع و ادبیات و علوم انسانی مرتبط با حوزه دین است، در بخش ویژه نیز مقالاتی در موضوع مهدویت، فرصت‌ها و آسیب‌ها، مذاهب و فرق اسلامی و نیز بایسته‌های حوزه انقلابی برای پایه هفت به بالاتر برای آقایان و سطح سه برای طلاب خواهر موضوع جشنواره است.

معاون پژوهش حوزه علمیه برادران آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه میزان مشارکت طلاب و میزان امتیاز هرمدرسه در ارزیابی موثر است گفت: مدارس علمیه دربراساس 4 محورهم از لحاظ کمی و کیفی مورد ارزیابی قرار می گیرند.

وی رسیدن به شرایط لازم برای کسب مجوز برگزاری جشنواره علامه حلی (ره) در استان را برگزاری چنین جشنواره هایی عنوان کرد و افزود: سال گذشته 100 مقاله به جشنواره علامه حلی ارسال شده و امسال نیز 690 اثر، مقاله و پایان نامه از سوی طلاب آذربایجان غربی ثبت نام کرده اند.

دبیر جشنواره محمدبن خلیلان گفت: مجموع آثار راه رسیده به این جشنواره 592 اثر است که از این تعداد 236 اثر مربوط به برادران و 356 اثر مربوط به خواهران است که در چهار سطح یک، دو، سه و چهار مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه از15 نفر از برگزیدگان این جشنواره تجلیل می شود تصریح کرد: از هر سطح حائزان رتبه‌های اول تا سوم مورد تقدیر قرار گرفته و بدون لحاظ سطح،از تعدادی از آثار شایسته تجلیل می شود.

علیزاده با اشاره به مشکلات مدارس حوزه های علمیه استان گفت: کمبود در کتابخانه خهای برخی مدارس نوپا،نبود مهارت کافی در پژوهش برخی ازاساتید و نبود بودجه کافی برای اجرای برنامه های مفید در مدارس علمیه از عمده مشکلات این حوزه است.

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.