به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم آذربایجان غربی امروز / سه شنبه/ با حضور در آیین های مختلفی سالروز آغاز نزول وحی بر پیامبر رحمت و مهربانی را جشن گرفته و عشق و ارادت خود را به ساحت مقدس نبوی نشان دادند.
جشن های سالروز مبعث نبی مکرم اسلام (ص) از شب گذشته در مساجد، مصلاها و منازل عاشقان پیامبر اکرم (ص) در شهرهای مختلف آذربایجان غربی آغاز شده و امروز نیز در جای جای این استان ادامه داشت.
پخش شربت و شیرینی در مناطقی از شهر به صورت خودجوش توسط جوانان عاشق پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) و برگزاری مراسم ویژه عید مبعث در میادین شهری از جمله جلوه های شادی مردم آذربایجان غربی در روز عید سعید مبعث است.
در شهرهای جنوب آذربایجان غربی نیز اهل تسنن با برگزاری مراسم خاص و نواختن نواهای شاد و دلنشین، اشعار شاعران را در مدح پیامبر بزرگوار اسلام (ص) قرائت می کنند که در این مراسم نیز شاهد حضور پرشور مردم و شیفتگان پیامبر اعظم(ص) هستیم.
همچنین مردم عاشق اهل بیت آذربایجان غربی با ارسال پیامک از طریق تلفن های همراه یا استفاده از شبکه های مجازی، این روز را به همدیگر تبریک می گویند.
تعدادی از جوانان نیز روز عید سعید مبعث را برای اجرای مراسم عقد و عروسی خود انتخاب کرده اند و از شب گذشته شاهد عقد و عروسی بسیاری از زوج های جوان در آذربایجان غربی هستیم.
پیامبر بزرگوار اسلام در روز 27 ماه رجب سال 40 عام الفیل (13 سال قبل از هجرت) در غار حرا به پیامبری مبعوث شدند و در آن هنگام آیات نخستین سوره مبارکه علق بر ایشان نازل شد.
امسال هزارو 451 مین سالگرد بعثت نبی مکرم اسلام (ص) است.
8137/2093 ** خبرنگار: سیده فاطمه سجادی ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.