به گزارش ایرنا، مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در این مراسم با اشاره به اینکه مبعث پیامبراکرم (ص) باعث تحول تاریخی در جهان اسلام شد، گفت: انقلاب اسلامی ایران، نشأت گرفته از مبعث پیامبر اکرم (ص) است و خط مشی سیاسی و اخلاق مدیریتی حضرت محمد (ص) بهترین الگو برای مدیران دستگاه های اجرایی است.
حجت الاسلام سید حامد ساجدی نژاد روز مبعث را بزرگترین روز تاریخ بشر عنوان کرد و افزود: بزرگترین عید برای مسلمانان، عید مبعث است که روز نجات انسان از شرک و نفاق به شمار می رود.
وی با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در زمان کوتاهی درخت تنومندی بنیان نهاد که نتیجه آن در دنیای امروز مشهود است، ادامه داد: همراهی پیامبر با مردم در مسایل خرد و کلان، اهتمام به وحدت و انسجام ملی، مقابله با تفرقه افکنی از اخلاق سیاسی پیامبر اکرم (ص) بود.
وی افزود: قانون مداری در حکومت، تاکید بر اجرای قانون، مشاوره در امر حکومت و مردم داری و برخورد قاطع با تخلفات در رده های حکومتی از دیگر منویات و اخلاقیات سیاسی پیامبر اکرم (ص) بود.
به گزارش ایرنا، مداحی در شان و عظمت حضرت ختمی مرتبت پیامبر گرامی اسلام و برگزاری مسابقه فرهنگی و از دیگر برنامه های این مراسم بود.
8135/2093 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشاردهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.