جمال خسروی روز یکشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: 'اقتصاد' یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده شعار سال بوده و این نشانگر دغدغه رهبری نسبت به موضوع اقتصادی و معیشت مردم است که مسئولان نیز باید به آن توجه ویژه داشته باشند.
وی افزود: این روند نامگذاری از سوی رهبر معظم انقلاب در چند سال گذشته نشان از وجود ضعف‌هایی در کشور به خصوص در حوزه اقتصادی است که انتظار می رود مسئولان از تمام ابزارها برای ایجاد اشتغال و بهبود وضع تولید استفاده کنند.
خسروی ادامه داد: یکی از عمده‌ترین مشکل ما بیکاری جوانان است که رفع این مشکل در گرو توجه به توسعه تولید داخلی است.
فرماندار بوکان با اشاره به اینکه توجه به اقتصاد و حرکت در مسیر بهبود شاخص‌های موجود، از جمله مهمترین مسئولیت دستگاه های اجرایی در شهرستان است، اظهار کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی علاوه بر مسئولان مردم نیز باید در تمام شئون زندگی خود مؤلفه‌ های اقتصاد مقاومتی را مدنظر قرار دهند.
خسروی ادامه داد: در سال گذشته و برای حمایت از تولیدات داخلی و واحد های تولیدی کوچک و متوسط که بالای 60 درصد پیشرفت داشتند از طریق سامانه بهین یاب وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ثبت نام اقدام و 50 واحد در کارگروه استانی مورد تائید و به بانک های عامل معرفی و مبلغ 105 میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید دریافت کردند.
وی گفت: برای شناسایی نخبگان و صاحبان طرح های ناب و به منظور ایجاد رونق اقتصادی و بهبود وضع کسب و کار دوره سه روزه استارت آپ با همکاری اداره صنعت، معدن و تجارت و مرکز آموزش های بازرگانی بوکان برگزار شد.
فرماندار بوکان با بیان اینکه صندوق کار آفرین امید به عنوان بزرگ ترین صندوق حمایت از فعالیت های کار آفرینی در مقیاس خرد در سال های اخیر فعالیت های خوبی انجام داده، اضافه کرد: صندوق کار آفرین امید بوکان با اعطای تسهیلاتی در حدود 50 میلیارد ریال در سال گذشته با نرخ چهار درصد به بیش از500 مورد از متقاضیان پرداخت و برای بیش از 700 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.
شهرستان بوکان با 251 هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.
مهمترین اخبار ایرنای کشور، آذربایجان غربی و جنوب استان را به صورت لحظه به لحظه از کانال خبری تلگرام این رسانه به آدرسirnamahabad@ دریافت کنید.
**7510/3093خبرنگار: محمد ادیب**انتشار دهنده: پیمان پاکزاد
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.