محمود مظلومی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه ریزی های مدون این سازمان برای صیانت از اراضی کشاورزی، افزود: 67 مورد از این تعداد مربوط به اراضی زراعی، 36 مورد اراضی باغی و 20 مورد اراضی بایر در سطح سه هکتار است.
وی ادامه داد: صدور 57 مورد اخطاریه، 28 مورد توقف عملیات اجرایی، 22 مورد اجرای تبصره 2 ماده 10 و بازگشت به حالت اولیه اراضی از اقدامات پیشگیرانه در این ارتباط به شمار می رود.
وی اضافه کرد: جمع آوری 25 مورد ادوات و تجهیزات نیز در طول این عملیات ها از جمله اقدامات صورت گرفته در جهت پیشگیری و مقابله با سودجویی متصرفان به اراضی کشاورزی است.
مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی ادامه داد: با هدف ارتباط مردمی برای اطلاع رسانی جهت پیشگیری و برخورد با ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گشت های سامانه ارتباط مردمی 131 ویژه حفاظت از اراضی کشاورزی به صورت شبانه روزی آماده برخورد با متصرفان و سودجویان در اراضی کشاورزی هستند.
مظلومی با بیان اینکه برخی از افراد سودجو برای خرید و فروش زمین‌های خارج از محدوده شهر و روستا و ساخت و ساز ویلا و مسکن در مزارع و باغ‌ها و اراضی ملی اقدام می کنند، افزود: بر اساس قانون هرگونه تغییر کاربری اراضی کشاورزی و عرصه های طبیعی بدون مجوز سازمان جهاد کشاورزی ممنوع است و با متخلفان، علاوه بر قلع و قمع بناهای احداثی طبق قانون برخورد می شود.
وی از مردم خواست که در صورت مشاهده موارد تخلف با سامانه 131 تماس بگیرند و تخلفات انجام شده را اطلاع رسانی کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به آنها رسیدگی شود.
به گزارش ایرنا طرح مقابله با سوء استفاده سودجویان و تغییر کاربری اراضی کشاورزی با هدف صیانت این اراضی از 25 اسفند 1395 شمسی و همزمان با سراسر کشور در آذربایجان غربی آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.
8135/ 3072 ** خبرنگار: شهین بیدادرس ** انتشار دهنده: علیرضا فولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.