حسین جعفری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برای بهسازی و مقاوم سازی این واحدهای مسکونی، پنج میلیارد و 260میلیون ریال در یک سال گذشته هزینه شده است.
وی اضافه کرد: این رقم در قالب 35 فقره تسهیلات برای مقاوم سازی سه هزار و 600 متر مربع از واحد های مسکونی فرسوده روستایی پرداخت شده که در دولت تدبیر وامید افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفته است.
وی اظهار کرد: تاکنون 26 درصد از واحد های مسکن روستایی شهرستان سلماس بهسازی و مقاوم سازی شده که در سال جاری نیز کار مقاوم سازی 800 واحد مسکونی دیگر اجرایی می شود.
به گفته جعفری از ابتدای اجرای این طرح تاکنون، چهار هزار و 900 واحد مسکن روستایی در سطح روستاهای این شهرستان در قالب طرح بهسازی مسکن های روستایی، مقاوم سازی شده اند.
مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سلماس بیان کرد: در این شهرستان در سال گذشته طرح هادی 2 روستا با هزینه هفت میلیارد و 700 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
جعفری گفت: اجرای سنگ فرش و آسفالت، احداث پیاده راه و اصلاح شبکه معابر، احداث سیل بند، آماده سازی اراضی پیش بینی شده برای گسترش روستا و تکمیل شبکه دفع فاضلاب از اقداماتی است که در قالب طرح هادی در روستاهای بالای 20 خانوار انجام می شود.
وی با بیان اینکه به متقاضیان ساخت مسکن در شهرها و روستاهای با جمعیت کمتر از 25 هزار نفر 150 میلیون ریال تسهیلات با کارمزد پنج درصد و با بازپرداخت 15 ساله پرداخت می شود، گفت: 50 واحد مسکن روستایی سلماس نیز در سال گذشته با اعطای تسهیلاتی بالغ بر هفت میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
به گزارش ایرنا، 2 هزار و 165 روستای بالای 20 خانوار در آذربایجان غربی وجود دارد.
طرح هادی روستایی با هدف ایجاد تسهیلات لازم جهت بهبود مسکن روستاییان، هدایت فیزیکی روستاها و تامین عادلانه امکانات انجام می گیرد.
سلماس با داشتن 200 هزار نفر جمعیت یکی از شهرهای شمالی آذربایجان غربی است.
7156/ 2093** خبرنگار: جمال فرخیان ** انتشار دهنده: صابر چهرقانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.