پرویز آراسته در گفتگو با خبرگزاری تسنیم در ارومیه، با گرامی داشتن به روز جهانی زمین پاک اظهار کرد: اکثر مردم دنیا توجهی به پاک بودن کره زمین ندارند و با ریختن زباله در طبیعت و محیط پیرامون خود، محیط زیست را دچار مشکلات بزرگی می‌کنند در حالی‌ که کره زمین میراث بزرگی است که همه نسل‌ها باید در راستای حفظ آن تلاش کنند و این میراث باید برای آیندگان پاک نگه داشته شود.

وی با اشاره بر آموزش مردم در پاک نگه داشتن محیط زیست گفت: هم اینک آموزش‌های لازم در افزایش فرهنگ پاک نگهداشتن محیط زیست صورت می‌گیرد اما لازم است مردم به این باور برسند که طبیعت خانه اصلی آن‌ها حساب می‌شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی تصریح کرد: شهروندان همان طور که به فرزند خود تمیز نگه‌داشتن خانه را یاد می‌دهند، می‌توانند سالم نگه داشتن طبیعت را نیز آموزش دهند اما متاستفانه بر عکس این کار انجام می‌شود.

آراسته اظهار کرد: دفع فاضلاب‌های شهری و صنعتی، ریختن نایلون و نایلکس در طبیعت، مهم‌ترین خطراتی هستند که سلامتی محیط زیست را در حال حاضر در استان تهدید می‌کنند و هر روزی که می‌گذرد این مشکل بزرگ پیچیده‌تر می‌شود در حالی که برای برطرف کردن این مشکل همه مردم می‌توانند کمک کنند.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست آذربایجان غربی گفت: به مناسبت روز جهانی زمین پاک، در مدارس استان درباره این روز صحبت خواهد شد و با هماهنگی بعمل آمده با ستاد اقامه نماز جمعه استان در سخنرانی پیش از خطبه‌ها نیز، سخنرانی‌های مختلفی در این باره  انجام می‌شود تا بتوان فرهنگ پاک نگه‌داشتن محیط زیست را در بین مردم ترویج کرد.

وی گفت: سواحل دریاچه ارومیه و چند نقطه دیگر در شهر ارومیه و استان در روز جهانی زمین پاک جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
  • کدخبر: 625768
  • منبع: tasnimnews.com
  • نسخه چاپی
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.